Roman Jagieliński: W stosunkach z sieciami handlowymi panuje partnerstwo

Autor: PM, sadyogrody.pl 13 stycznia 2015 13:12

Roman Jagieliński: W stosunkach z sieciami handlowymi panuje partnerstwo Roman Jagieliński, prezes Grupy Producentów Owoców Roja, były wicepremier i minister rolnictwa; fot. PTWP

- Trud, jaki włożyliśmy w merytoryczne dyskusje z sieciami handlowymi przynosi skutek. Najwięksi odbiorcy - tacy choćby jak Biedronka czy Lidl - zdają sobie sprawę, że za jakość trzeba zapłacić i doceniają producentów, którzy są w stanie dostarczyć im duże partie towaru o równych parametrach - mówi Roman Jagieliński, prezes Grupy Producentów Owoców Roja, były wicepremier i minister rolnictwa.

Sieci handlowe oczekują dostaw owoców najwyższej jakości. I to właśnie za takie jabłka są w stanie zapłacić więcej dostawcom.

- Wyczuwam zrozumienie ze strony sieci handlowych, że jeśli producenci stracą płynność finansową to nie będą w stanie odtworzyć produkcji w kolejnych sezonach, a to wywoła straty dla obu stron w następnych sezonach – dodaje Roman Jagieliński.

Jak podkreśla, to pokazuje, że handel i producenci stają się partnerami.

Powoli zwiększa się także eksport polskich jabłek. - Najpopularniejsze obecnie kierunki eksportu to Algieria, Egipt i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rozpoczęto również eksport do Singapuru, a ponadto coraz więcej jabłek trafia na rynki Europy Zachodniej - komentuje prezes Grupy Producentów Owoców Roja.

Jednak - jak podkreśla Roman Jagieliński - nowe możliwości zwiększenia eksportu polskich jabłek i tak nie zrekompensują utraty rynku rosyjskiego. Jego zdaniem, duża część owoców - szczególnie tych niespełniających najwyższych wymagań jakościowych - trafi w tym sezonie do przetwórstwa.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI