Roman Jagieliński: W stosunkach z sieciami handlowymi panuje partnerstwo

Autor: PM, sadyogrody.pl 13 stycznia 2015 13:12

Roman Jagieliński: W stosunkach z sieciami handlowymi panuje partnerstwo Roman Jagieliński, prezes Grupy Producentów Owoców Roja, były wicepremier i minister rolnictwa; fot. PTWP

- Trud, jaki włożyliśmy w merytoryczne dyskusje z sieciami handlowymi przynosi skutek. Najwięksi odbiorcy - tacy choćby jak Biedronka czy Lidl - zdają sobie sprawę, że za jakość trzeba zapłacić i doceniają producentów, którzy są w stanie dostarczyć im duże partie towaru o równych parametrach - mówi Roman Jagieliński, prezes Grupy Producentów Owoców Roja, były wicepremier i minister rolnictwa.

Sieci handlowe oczekują dostaw owoców najwyższej jakości. I to właśnie za takie jabłka są w stanie zapłacić więcej dostawcom.

- Wyczuwam zrozumienie ze strony sieci handlowych, że jeśli producenci stracą płynność finansową to nie będą w stanie odtworzyć produkcji w kolejnych sezonach, a to wywoła straty dla obu stron w następnych sezonach – dodaje Roman Jagieliński.

Jak podkreśla, to pokazuje, że handel i producenci stają się partnerami.

Powoli zwiększa się także eksport polskich jabłek. - Najpopularniejsze obecnie kierunki eksportu to Algieria, Egipt i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rozpoczęto również eksport do Singapuru, a ponadto coraz więcej jabłek trafia na rynki Europy Zachodniej - komentuje prezes Grupy Producentów Owoców Roja.

Jednak - jak podkreśla Roman Jagieliński - nowe możliwości zwiększenia eksportu polskich jabłek i tak nie zrekompensują utraty rynku rosyjskiego. Jego zdaniem, duża część owoców - szczególnie tych niespełniających najwyższych wymagań jakościowych - trafi w tym sezonie do przetwórstwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.