Prezes Unii Owocowej: Główny atut polskich jabłek - cena - na dalekich rynkach nie ma znaczenia

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 24 marca 2016 09:47

Prezes Unii Owocowej: Główny atut polskich jabłek - cena - na dalekich rynkach nie ma znaczenia Waldemar Żółcik, prezes Unii Owocowej

- Argument, dzięki któremu zwykle wygrywaliśmy konkurencję – czyli niska cena jabłek – na dalekich rynkach nie ma większego znaczenia, ponieważ koszty dodatkowe (opakowania, transportu, logistyki, ceł) są znaczne, co wyrównuje ostateczną cenę jabłek - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Waldemar Żółcik, prezes Unii Owocowej.

- Mamy ambicje, żeby być na nowych rynkach ale jeszcze nie jesteśmy gotowi, żeby wszystkie – albo znaczną część – naszych jabłek dostarczyć na te rynki. Jest to droga, która musimy pokonać, jednak wymaga ona czasu. Pamiętajmy, że na te dalekie rynki ktoś dostarczał owoce i nie będzie chciał, żebyśmy zajęli jego miejsce – dodał.

Według niego, to walka konkurencyjna i musimy udowodnić, że jesteśmy bezpieczniejszym producentem owoców niż kraje, które dotąd dostarczały tam owoce. Musimy pokazać korzyści, które pozwolą nam tam zaistnieć.

- Cena jabłek na dalekich rynkach nie ma większego znaczenia, ponieważ koszty dodatkowe są znaczne, co wyrównuje ostateczną cenę jabłek. Musimy zagrać innowacyjnością i jednocześnie bezpieczeństwem – podkreślił. 

Wymagania dotyczące wejścia na nowe rynki są bardzo wysokie. – Myślę, jesteśmy w stanie im sprostać. Polscy są bardzo innowacyjni i otwarci na nowości. To co się stało przez ostatnich 30 lat w polskim sadownictwie gwarantuje, że jesteśmy w stanie sprostać wymaganiom każdego rynku , tylko musimy się do tego przygotować – skomentował Żółcik.

- Nie martwię się o poziom pracowitości, innowacyjności czy otwarcia na nowości. Bardziej chodzi o to, żeby nasze działania były skuteczne – podsumował. 

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI