Prezes KZGPOiW na VIII FRSiH: Polskie jabłka będą się sprzedawać jako marki

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 05 listopada 2015 08:31

Prezes KZGPOiW na VIII FRSiH: Polskie jabłka będą się sprzedawać jako marki Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw/ fot. żelazna studio

- To, że pewnie ilości jabłek pojechały w różnych kierunkach świata jest dobrą tendencją, jednak nie są to znaczące ilości. Nasze jabłka mogą się sprzedawać, ale pod warunkiem że będą jabłkami markowymi, a nie po prostu jabłkami - mówił na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, podczas debaty „Branża owocowo-warzywna. Kreowanie marki i wartości produktu”.

Dodał, że jeśli chodzi o nowe rynki zbytu, zdobywamy je ale cały czas nie są to ilości, które rekompensują utratę rynku rosyjskiego.

- Każdy kryzys jest motywatorem do działania i zmian. Generalnie kryzys, jaki został wywołany embargiem, ma dwie konsekwencje. Po pierwsze, sektor stracił na niskich cenach duże pieniądze, a po drugie - w krajach Europy Wschodniej rozwija się sektor ogrodniczy. Ciągle wzrasta liczba nasadzeń w tych krajach. Musimy patrzeć w przyszłość i zauważyć, że będzie coraz mniej miejsca po zniesieniu embarga na nasze jabłka – mówił Witold Boguta.

Według Witolda Boguty, potrzebna jest istotna zmiana jeśli chodzi o jakość, odmiany i logistykę. - Te zmiany zachodzą. Naszą ambicją jest trafianie bezpośrednio na rynki trzecie. Pracy przed nami jest jeszcze sporo, jednak można zauważyć popyt na nasze produkty. Jeżeli będzie dalej następowała koncentracja sprzedaży poprzez związki grup i zakładanie konsorcjów to możemy zdobyć nowe rynki – skomentował prezes KZGPOiW. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI