Prezes KZGPOiW na VIII FRSiH: Polskie jabłka będą się sprzedawać jako marki

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 05 listopada 2015 08:31

Prezes KZGPOiW na VIII FRSiH: Polskie jabłka będą się sprzedawać jako marki Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw/ fot. żelazna studio

- To, że pewnie ilości jabłek pojechały w różnych kierunkach świata jest dobrą tendencją, jednak nie są to znaczące ilości. Nasze jabłka mogą się sprzedawać, ale pod warunkiem że będą jabłkami markowymi, a nie po prostu jabłkami - mówił na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, podczas debaty „Branża owocowo-warzywna. Kreowanie marki i wartości produktu”.

Dodał, że jeśli chodzi o nowe rynki zbytu, zdobywamy je ale cały czas nie są to ilości, które rekompensują utratę rynku rosyjskiego.

- Każdy kryzys jest motywatorem do działania i zmian. Generalnie kryzys, jaki został wywołany embargiem, ma dwie konsekwencje. Po pierwsze, sektor stracił na niskich cenach duże pieniądze, a po drugie - w krajach Europy Wschodniej rozwija się sektor ogrodniczy. Ciągle wzrasta liczba nasadzeń w tych krajach. Musimy patrzeć w przyszłość i zauważyć, że będzie coraz mniej miejsca po zniesieniu embarga na nasze jabłka – mówił Witold Boguta.

Według Witolda Boguty, potrzebna jest istotna zmiana jeśli chodzi o jakość, odmiany i logistykę. - Te zmiany zachodzą. Naszą ambicją jest trafianie bezpośrednio na rynki trzecie. Pracy przed nami jest jeszcze sporo, jednak można zauważyć popyt na nasze produkty. Jeżeli będzie dalej następowała koncentracja sprzedaży poprzez związki grup i zakładanie konsorcjów to możemy zdobyć nowe rynki – skomentował prezes KZGPOiW. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.