Prezes Intenson: Przestawienie konwencjonalnych gospodarstw na ekologiczne trwa nawet 5 lat

Autor: www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy 18 września 2016 20:32

Prezes Intenson: Przestawienie konwencjonalnych gospodarstw na ekologiczne trwa nawet 5 lat Michał Lasocki, prezes zarządu Intenson Europe/ fot. Żelazna Studio

- Spodziewamy się bardzo intensywnego rozwoju rynku ekologicznej żywności w najbliższych latach. Coraz więcej gospodarstw w Polce jest certyfikowanych ekologicznie, jednak nie jest to szybki proces - ponieważ przestawienie konwencjonalnych gospodarstw na ekologiczne trwa nawet 5 lat - chodzi o nawozy i pestycydy, które są używane przy konwencjonalnych uprawach - mówi serwisowi sadyogrody.pl Michał Lasocki, prezes Intenson Europe Sp. o.o.

Polscy konsumenci w porównaniu do tych z Europy Zachodniej wciąż kupują dużo mniej produktów certyfikowanych. A Polacy nadal mało wiedzą o żywności ekologicznej. Duża część nie czuje potrzeby kupowania takich produktów, a do tego niewielu konsumentów je odróżnia od konwencjonalnych.

- Najważniejszą rolą producentów jest teraz uświadamianie konsumentom korzyści i zagrożeń jakie za sobą niesie używanie produktów ekologicznych. Ciężko jest stwierdzić jak szybko rynek będzie rósł. Moim zdaniem tempo wzrostu się utrzyma lub lekko ustabilizuje czyli sięgnie ok. 15-20 proc. rocznie. Wcześniejsze szybkie wzrosty były spowodowane pojawieniem się tego typu półek w sklepach i marketach - zapewnia Michał Lasocki.      

A jak polski rynek eko-żywności prezentuje się na tle najbardziej rozwiniętych eko-rynków europejskich? 

- Słabo. Nie mamy takiego wyboru jak Portugalczyk czy Niemiec. Jednak wszystko wskazuje na to, ze przeciętny Kowalski częściej będzie sięgał po tego typu produkty - zapewnia szef Intenson Europe. 

Jego zdaniem polski konsument jest raczej nieświadomy konsekwencji używania środków ochrony roślin czy sztucznych nawozów stosowanych do produkcji żywności. Polska żywność kojarzy się ze zdrowiem, jednak zdaniem prezesa Intenson Europe rzeczywistość wygląda nieco inaczej.

- Cena produktów bio jest wysoka bo wynika z jej małej popularności. Myślę, że branża będzie dążyła do szukania naturalnych sposobów na zwiększenie wydajności bez uszczerbku na jakości plonów. Mała popularność tego typu produktów, sprawia że duże firmy nie są zainteresowane inwestowaniem w tego typu branże. Ponieważ większe zyski i pewny rynek zbytu producenci mają z konwencjonalnych upraw. Mniejsi Rolnicy w Polsce nie są świadomi potrzeb i raczej nie są zainteresowani zmianą i modernizacją sposobów upraw. Mam nadzieję, że to się zmieni w ciągu kilku lat ponieważ posiadamy ogromne zasoby i możliwości produkcyjne. Chciałbym, aby kiedyś Polska była takim spichlerzem zdrowej żywności dla Europy i całego świata - mówi Michał Lasocki.

Intenson to innowacyjna polska marka, która specjalizuje się w produkcji oraz dystrybucji zdrowej żywności, w tym również produktów określonych mianem superfoods. Firma istnieje od 2007 roku.

Produkty pod marką Intenson są dostępne w ofercie krajowych marketów oraz delikatesów, a także w sklepach specjalistycznych ze zdrową żywnością. Od dwóch lat, firma rozwija zagraniczną sieć dystrybucji, i eksportuje swoje produkty m.in. do Wielkiej Brytanii, Szwecji, Austrii, Niemiec, Czech i do Słowenii. W ofercie sprzedażowej, znajduje się 100 superzdrowych produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI