Prezes Bio Planet o wyzwaniach dla rynku eko-żywności

Autor: www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy 21 października 2016 15:13

Prezes Bio Planet o wyzwaniach dla rynku eko-żywności Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet/ fot. Żelazna Studio

- Barierą dla rozwoju ekologicznej żywności w Polsce są wysokie koszty logistyki. Kolejną przeszkodą jest niska podaż polskich surowców ekologicznych, bo nadal niewielu polskich rolników jest w stanie dostarczyć i wyprodukować duże, przemysłowe ilości bio-surowca - mówił podczas IX FRSiH Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet.

Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet, dodał, że jeśli chodzi o owoce i warzywa w żywności ekologicznej, to największym zainteresowaniem wśród polskich konsumentów cieszą się z zagranicznych owoców banany i awokado, a z polskiego ogródka: jabłka, ziemniaki, buraki czy cebula jak również topinambur i korzeń kurkumy w całości.

Wśród największych wyzwań dla eko-sektora prezes wskazał: wysokie koszty logistyki oraz niską podaż polskich surowców ekologicznych.

Prezes Bio Planet zapewnił, że wartość rynku ekologicznej żywności w Polsce sięga ok. 800 mln zł. To perspektywiczny sektor. - Wzrost sprzedaży certyfikowanych produktów szacuje się na 20 proc. rocznie – dodał podczas FRSiH Sylwester Strużyna.

Sylwester Strużyna zaznaczył, że konsumenci, którzy decydują się na konsumpcję bio-żywności po raz pierwszy to najczęściej matki lub kobiety w ciąży. - Więc z tego punktu widzenia program 500 plus jest pomocny, bo młode matki mają więcej środków do wydania – zaznaczył prezes Bio Planet.

Pan Sylwester Strużyna był prelegentem tegorocznego Forum Rynku Spożywczego i Handlu, wziął udział w debacie: „Sektor owocowo-warzywny rośnie dzięki trendom prozdrowotnym”.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.