Prezes Appolonii: Stworzenie marek jabłek nie musi być trudne

Autor: www.sadyogrody.pl 18 listopada 2015 10:54

Prezes Appolonii: Stworzenie marek jabłek nie musi być trudne Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad

- Stworzenie marek jabłek nie musi być wcale takie trudne, ale wiem, że przed nami jest ogrom pracy do wykonania - mówi w wywiadzie dla serwisu www.sadyogrody.pl, Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckiej Appolonia oraz szef grupy La-Sad.

Zdaniem Michała Lachowicza, trudno jest w ogóle promować marki produktów spożywczych. - Jabłka jeszcze różnią się kolorem, odmianą, wielością, ale takie np. mleko jest białym płynem, a jednak udało się stworzyć w tym sektorze rozpoznawalne brandy, za którymi stoją obietnice jakości. Dlatego stworzenie marek jabłek nie musi być wcale takie trudne, ale wiem, że przed nami jest ogrom pracy do wykonania - komentuje prezes konsorcjum Appolonia, które stara się wypromować jabłka tej właśnie marki, która ma się kojarzyć z Polską.

Jak zaznacza Michał Lachowicz, obecnie w polskich sklepach jabłka markowe to owoce pochodzące z innych krajów. - Polacy zatracili umiejętności naszych ojców i dziadków, którzy na polskim rynku sprzedawali te jabłka najlepszej jakości. A teraz nasze pokolenie musi ulepszać produkt, czyli wprowadzać markowe jabłka, a nie surowiec. Bo akurat polska produkcja jest coraz lepsza, tylko sprzedający gdzieś się zatracili chcąc sprzedawać ogromne wolumeny owoców po niskich cenach - mówi.

- Sieci handlowe w Polsce mają bardzo wyśrubowane normy jakościowe. I to co im się dostarcza to owoce naprawdę wysokiej jakości. Ale wiele z nich nie szanuje owoców w wewnętrznej dystrybucji.
Ale – z drugiej strony – nie dziwię się dostawcom, że im się nie opłaca walczyć z sieciami o zachowanie norm. Bo im bardziej one nie dbają o owoce, tym częściej będą im się psuły, więc szybciej będą zamawiać nowe dostawy. Ponadto owoce dostarczane do sieci są brandowane własnym logo marketu, więc dostawcy nie tracą na wizerunku - komentuje Michał Lachowicz.

Dodaje, że w przypadku dostarczania owoców markowych jest inaczej – dostawca odpowiada nie przed siecią, ale bezpośrednio przed klientem końcowym.

Jak kontrolować wewnętrzną dystrybucję sieci?

- Można dbać o merchandising, ale to kosztuje. Ale z drugiej strony marka to nie koszt, to inwestycja - mówi Lachowicz.

Trudno jest dbać o jakość w tak dużym konsorcjum liczącym pięć dużych grup producenckich.

- Mamy swój dział kontroli jakości marki Appolonii, który stara się być obecny przy sortowaniu i pakowaniu jabłek. Nasi partnerzy - konsorcjanci nigdy nie wiedzą kiedy inspektorzy przyjadą i co konkretnie będą kontrolować. Ale wszyscy się staramy w swoich grupach jak najlepiej wypełniać założenia, ponieważ ewentualny błąd jednego partnera będzie miał negatywne skutki dla całej marki.
Chcemy zachowywać jakość, aby tym budować naszą markę - tłumaczy Michał Lachowicz.

W pierwszy roku działalności Appolonia wprowadziła swoją markę do 3-4 krajów, podpisano list intencyjny związany z wprowadzeniem jej na rynek polski w tym sezonie oraz stworzono mocny dział jakości.

Appolonia to zrzeszenie sadownicze z okolic Grójca. To nie tylko potężna firma handlowa (prawdopodobnie trzecia pod względem wielkości w UE), ale także marka polskich jabłek, którą chcą wykreować takie grupy, jak: Sadeks, Polsad, Twój Owoc, Applex oraz La Sad. Konsorcjum Appolonia – oprócz grup-założycieli – zrzesza 19 podmiotów z czterech województw. Jest także platformą wymiany informacji jej członków oraz wzajemnej pomocy prawnej i administracyjnej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.