Prezes Appolonii na EEC 2016: Ameryka nie jest alternatywą dla polskich jabłek

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 21 maja 2016 13:56

Prezes Appolonii na EEC 2016: Ameryka nie jest alternatywą dla polskich jabłek Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia / fot. PTWP

- Stany zawsze są w pierwszej trójce producentów owoców w skali światowej. Według mnie nawet jeśli znajdzie się nisza na polskie jabłka to nie będą to duże ilości. Rynek kanadyjski został otwarty a mimo to eksport nie funkcjonuje. Wymagania jakie nałożono na europejski produkt powodują wielkie trudności w nawiązaniu stałej współpracy na większą skalę – mówił Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia podczas debaty „Globalna konkurencja na rynku żywności” na Europejskim Kongresie Gospodarczym.

Mówi się, że polskie jabłka będą niedługo sprzedawane na rynkach azjatyckich. - To one są dla nas przyszłością. W listopadzie ubiegłego roku otworzono rynek wietnamski  a już kupuje owoce i stał się ważnym partnerem dla nas. Rynek chiński jest dużo większy i ma ogromny potencjał. Szczególnie, że Chińczycy zepsuli swoją żywność. Teraz szukają alternatyw – mówił.  

- Największym producentem jabłek jest Polska. Produkcja jabłek w naszym kraju to 35-40 proc. produkcji unijnej. Ogromny potencjał jaki mamy powoduje, że widzimy szanse w otwieraniu nowych rynków – przyznał Michał Lachowicz.

Według niego, nowe rynki się rozwijają, jednak nie wiem czy dla owoców będzie to rynek amerykański.

W opinii Michała Lachowicza, można i trzeba budować marki. - Dobrym przykładem jest Wschodnia Europa gdzie brady owocowe są najbardziej popularne. Marka to podpisanie się pod produktem i gwarancja jego jakości i powtarzalności – tłumaczył.

- Wiele mówi się o tym, że nie ma rozpoznawalności polskiej żywności na rynkach zewnętrznych. Są idee i pomysły jednak wciąż jest to w powijakach. Mamy przykład rynku wietnamskiego, gdzie już rozpoznaje się owoce brandowe i nie brandowe – powiedział.

Kliknij i czytaj więcej relacji z Europejskiego Kongresu Gospodarczego!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.