Polskie jabłka w Egipcie. Maliszewski: Perspektywy współpracy są bardzo obiecujące

Autor: Krystyna Zagórska/ www.sadyogrody.pl 01 sierpnia 2018 11:39

Polskie jabłka w Egipcie. Maliszewski: Perspektywy współpracy są bardzo obiecujące Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP, poseł PSL/ fot. PTWP

- Konsumenci egipscy mają dość zbliżone z polską ofertą oczekiwania i wymagania zarówno pod względem odmianowym jak i jakościowym, stąd widzimy duży potencjał w tworzeniu wspólnego biznesu – mówił Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP, poseł PSL, podczas seminarium "Wysoka jakość europejskich jabłek", które odbyło się 31 lipca w Warszawie.

- W związku z dynamicznym wzrostem produkcji sadowniczej w naszym kraju, obejmującej nie tylko jabłka, ale i inne owoce, podjęliśmy decyzję jako Związek Sadowników RP, aby prowadzić szerokie działania promocyjne na rynkach zewnętrznych. Realizowaliśmy już podobne działania w krajach Zatoki Perskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także w Chinach. M.in. skutkiem tej kampanii było otwarcie rynku chińskiego dla polskich jabłek – zaznaczył Maliszewski.

- Zaczęliśmy szukać nowych miejsc sprzedaży, poza tradycyjnym rynkiem Rosji. Poszliśmy w kierunku Chin, Emiratów Arabskich, ale także zwróciliśmy uwagę na kraje afrykańskie, które zaczęły w ostatnich latach kupować spore ilości jabłek z Europy, szczególnie z UE. Na rynku algierskim i egipskim obserwujemy wzrost gospodarczy i wzrost turystów z Europy i innych części świata, w związku z tym wzrasta potencjał zakupowy, co potwierdzają statystki. Egipt pojawia się jako jeden z największych importerów europejskich jabłek, w tym z naszego kraju – mówił.

I dodał, że konsumenci egipscy mają dość zbliżone z polską oferta oczekiwania i wymagania, zarówno pod względem odmianowym jak i jakościowym, stąd duży potencjał w tworzeniu wspólnego biznesu.

- Kilkanaście lat temu, jeszcze przed naszym przystąpieniem do Unii Europejskiej, dysponowaliśmy dość dużą produkcją, natomiast nie dysponowaliśmy infrastrukturą, która pozwalałaby wydłużyć podaż polskich jabłek na rynku. Sprzedawaliśmy głównie w miesiącach jesiennych, zimowych i wczesnej wiosny. Powstało w naszym kraju kilkaset obiektów chłodniczych, ale także sortowniczo -logistycznych, które mają spełnić oczekiwania odbiorców i nie tylko tych tradycyjnych z europejskiego kręgu gospodarczego. Próbujemy się także przygotować do eksportu dużych ilości jabłek do takich krajów jak Chiny czy Wietnam, ale także do krajów bliżej położonych, gdzie logistyka jest trochę łatwiejsza jak Egipt czy Algieria – powiedział.

Zwrócił uwagę, że inwestycje zrealizowane w ciągu minionych lat w gospodarstwa i w przechowalnictwo pozwalają sadownikom zaoferować polskie jabłka przez 12 miesięcy w ciągu roku, a nierzadko nawet i dłużej, przy zachowaniu wszystkich parametrów. - Chcemy sprostać wymaganiom i oczekiwaniom odbiorców pod względem jakości oferowanego produktu, ale i jego powtarzalności – mówił Maliszewski.

- Modernizujemy także sady pod względem odmianowym, aby móc dysponować dużymi ilościami powtarzalnych partii odmian popularnych na światowych rynkach. Spełniamy wszystkie standardy międzynarodowe dotyczące zarówno pozostałości, jak i systemu zabezpieczenia wysyłek przed możliwością przedostania się niebezpiecznych szkodników czy chorób do krajów, które takie wymagania stawiają – dodał.

- Jesteśmy poddawani dużej międzynarodowej konkurencji i spotykamy się z działaniami dyskredytowania polskiej produkcji. Prowadzimy szereg działań, które ograniczają zużycie preparatów chemicznych w produkcji tak, aby była ona bezpieczna dla konsumentów. W ostatnim czasie w Polsce bardzo szybko rozwija się trend bio. Producenci widzą potrzebę ograniczania zużycia środków ochrony roślin, aby spełnić oczekiwania supermarketów w krajach Europy Zachodniej, ale i odbiorców poza europejskich. Ten sezon pokaże, że dysponujemy dużymi partiami towaru, które takie wymagania spełniają – mówił Mirosław Maliszewski.

„Czas na jabłka z Europy” to dwuletnia kampania informacyjno-promocyjna realizowana przez Związek Sadowników RP na rynkach Algierii i Egiptu w latach 2017-2019. Produkty objęte programem to europejskie jabłka, w tym jabłka grójeckie wpisane do rejestru unijnego jako Chronione Oznaczenie Geograficzne oraz przetwory na podstawie tych owoców (soki, musy, chipsy itd.). Kampania obejmuje promocję walorów odżywczych i jakości, świeżych oraz przetworzonych jabłek.

Celem programu jest poszerzenie wiedzy o walorach unijnych produktów i wysokich standardach produkcji jabłek w Unii oraz przetworów, a także zwiększenie udziału unijnych produktów rolnych tj. jabłka świeże i przetworzone na rynku Algierii i Egiptu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.