Polskie borówki podbijają świat. Sukces borówkarzy doceniany przez zagranicznych partnerów



www.sadyogrody.pl/pr - 05 lutego 2016 10:45


Na berlińskich targach Fruit Logistica 2016, po raz pierwszy promowało się zrzeszenie producentów borówki amerykańskich Polish Berry Cooperative. Jest to inicjatywa, którą tworzą już 3 grupy naszych producentów borówki – Polskie Jagody, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki Elliot i wielkopolski Berry Group.

W owocowej branży panuje opinia, że polscy plantatorzy są skoncentrowani na jakości i że tak wysokich standardów nie spełnia większość producentów na świecie. Nasi plantatorzy potrafią do 30 minut skrócić czas pomiędzy zerwaniem owocu borówki, a jego wstępnym schłodzeniem, nierzadko bezpośrednio na plantacji lub w najbliższym jej sąsiedztwie. Tak wysokie standardy pozwalają uzyskać wyjątkowe połączenie świeżości, smaku i trwałości. To z kolei pozwala eksportować uprawianą w Polsce borówkę na inne kontynenty.

{youtube;5p9uJCCLPgc&feature=youtu.be}

- Przez lata przyjeżdżaliśmy tu, by podpatrywać nowości. Ale sami wdrożyliśmy standardy, które dziś są inspiracją dla innych. Role się odwróciły. To są naprawdę wielkie dni naszej branży – mówi Mateusz Pilch z Berry Group, członek Polish Berry Cooperative, promotor branżowej konsolidacji w Wielkopolsce.

Jak mówi Dominika Kozarzewska z Polish Berry Cooperative, prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, do Berlina przyjeżdżają odbiorcy z całego świata. - To doskonałe miejsce, by promować standardy produkcyjne i jakościowe, które pozwoliły polskim producentom borówki stać się numerem jeden w Europie. Przyjeżdżamy tu już od wielu lat, konsekwentnie budujemy naszą pozycję w 20 krajach na 4 kontynentach. Ten rok to jednak przełom. Pokazaliśmy światu nasz sukces i pozycję największego producenta w Europie – dodaje. 

- Wspólnie promujemy nasze standardy produkcji. Po targach w Berlinie jedziemy do Tokio, później będzie Rotterdam i prezentacja naszej inicjatywy na Global Berry Congress. To jest praca, którą musimy wykonać po to, żeby wzmocnić jeszcze bardziej sukces polskiej borówki -  mówi Dorota Zęgota, pomysłodawczyni projektu Polish Berry Cooperative, zarządzająca Podkarpacką Grupą Producentów Borówki Elliot.