Polska borówka podbija świat i promuje się w Berlinie

Autor: www.sadyogrody.pl 10 lutego 2017 08:22

Polska borówka podbija świat i promuje się w Berlinie fot. shutterstock

Konsumenci z 20 krajów w Europie i Azji poznali smak polskiej borówki. Na rozpoczynających się w Berlinie światowych targach owoców i warzyw Fruit Logistica, polski hit eksportowy prezentują plantatorzy zrzeszeni w Polish Berry Cooperative.

PBC jest jednym z największych europejskich producentów borówki. W skład porozumienia wchodzą trzy grupy plantatorów: Podkarpacka Grupa Producentów Borówki ELLIOT, Berry Group z Wielkopolski oraz Polskie Jagody z Lubelszczyzny. Razem odpowiadają za 20 proc. polskiego rynku borówki, sprzedając na eksport 85 proc. swoich zbiorów. Od roku wspólnie promują wspólną markę BerryGood.

 - Polish Berry Cooperative powstało w odpowiedzi na wyzwania globalnego rynku, siłę krajów, z którymi przychodzi nam rywalizować. Chcemy aby polska borówka była eksportową wizytówką sektora. Żeby tak się stało zaczęliśmy promować Polskę jako kraj wielkiego sukcesu plantatorów owoców jagodowych i więcej mówić o naszych standardach produkcji. A mamy je wyższe niż nasi konkurenci – mówi Dominika Kozarzewska, prezes Grupy Polskie Jagody.

- W ostatnich latach na polskich plantacjach zbiera się 15-16 tys. ton owoców tej jagody. Po USA, Kanadzie jesteśmy potentatem na borówkowym rynku - dodaje.

Polski eksport, dzięki wysokim wymogom jakościowym, trafia do najbardziej wymagających konsumentów m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i w krajach skandynawskich.

- Nasze plantacje są zlokalizowane na terenach czystych ekologicznie, na glebach kwaśnych - najlepszych do uprawy borówki. Polscy plantatorzy borówki swoją przewagę na rynkach światowych oparli na standardach produkcji. Staranny dobór odmian wydłuża czas zbiorów w Polsce. Rozpoczynamy je 1 lipca. Ale kluczowe znaczenie ma czas jaki mija od zerwania do wstępnego schłodzenia owoców, już na plantacji. Standard wypracowany na plantacjach należących do Polish Berry Cooperative określa ten czas na 30 minut. To wynik, który robi wrażenie na wszystkich. Standardy zbioru borówki to eksportowa wizytówki branży -  mówi Mateusz Pilch z Berry Group.

Od niedawna polska borówka dociera także do konsumentów w Malezji, Singapurze, Hongkongu i w Japonii.

 - Rynki azjatyckie są bardzo wymagające. Społeczność dajmy na to Singapuru, uważana za najzdrowszą na świecie, ma ofertę najwyższej jakości produktów z całego świata. Przebić się może tylko produkt doskonały. Tylko taki też może być transportowany na inny kontynent. Pomogły nam standardy zbioru, nasze słynne „7 Zasad dobrego zbioru” oraz fakt, że schładzamy owoce w tak krótkim czasie, już na plantacji. Poza tym aktywność i promocja - dodaje ekspert.

- Jesteśmy obecni na najważniejszych branżowych targach, od Hongkongu po berlińską Fruit Logisticą. To największe targi owocowo-warzywne na świecie. Miejsce, w którym spotykają się producenci owoców, które są prawdziwą wizytówką krajów i regionów gdzie są uprawiane. Przyjeżdżamy tu i promujemy Polskę jako kraj pochodzenia najwyższej jakości owoców. Dlatego z sukcesem sprzedajmy na 4 kontynentach. Po latach budowania relacji rynek azjatycki stoi przed nami otworem – mówi Dorota Zęgota z firmy Elliot.

Borówka wysoka uprawiana jest od 100 lat, a jej pierwsze plantacje powstały w Stanach Zjednoczonych. W Polsce zaczęto uprawiać ponad 40 lat temu.

- Borówka, ze względu na prozdrowotne właściwości, nazywana jest „owocem XXI wieku”. Spośród wszystkich owoców deserowych ma najwyższą zawartość przeciwutleniaczy (antyoksydantów), dzięki czemu podnosi odporność organizmu i zapobiega infekcjom. Wysoki poziom antocyjanów, neutralizujących wolne rodniki, powoduje, że borówka powstrzymuje starzenie się organizmu i traktowana jest jako ważny składnik diety antynowotworowej. Niebieskie jagody pomagają również obniżyć zły cholesterol, mają także dobroczynny wpływ na funkcjonowanie mózgu, przewodu pokarmowego, układu moczowego oraz wzroku - informują eksperci PBC,

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.