Polska borówka chce podbijać rynki azjatyckie

Autor: Puls Biznesu 13 marca 2017 08:53

Polska borówka chce podbijać rynki azjatyckie fot. shutterstock

Polska borówka amerykańska pod szyldem Polish Berry Cooperative wchodzi do kolejnych krajów Azji. W planach są m.in. Chiny. Odbiorców na rynkach azjatyckich szansę znaleźć mają również maliny i truskawki – informuje Puls Biznesu.

Polish Berry Cooperative, tworzona przez trzy grupy producentów borówki: wielkopolską BerryGroup, Podkarpacką Grupę Producentów Borówki Elliot oraz lubelskie Polskie Jagody, wchodzi do Hongkongu.

Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży Polish Berry Cooperative, dodaje, że w 2015 r. sprzedaż grupy w Azji sięgnęła 40 ton, polskie borówki pojawiły się m.in. w Malezji i Indonezji. W zeszłym roku sprzedaż w samym Singapurze wyniosła 17 ton, a kolejne targi otworzyły grupie Hongkong. W tym roku kontraktacja w Singapurze poszybowała o 230 proc. Mocno wzrosła też w innych azjatyckich krajach i w całym roku Małkiewicz przewiduje trzykrotny wzrost sprzedaży w tym regionie.

Mirosław Maliszewski, prezes Sadowników RP, dodaje, że Azja jest dla producentów świeżych owoców trudniejsza niż dla produktów przetworzonych ze względu na logistykę i odległość. Dziś są tu sadownicy i plantatorzy borówki, bo łatwiej je przetransportować niż np. świeże maliny czy truskawki, ale na te owoce też jest tu rynek .

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM