Polish Chinese Business Council: Trzeba promować w Chinach polskie owoce

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 27 maja 2016 08:11

Polish Chinese Business Council: Trzeba promować w Chinach polskie owoce Edward Zhu. Fot. PTWP

O promowaniu polskich produktów spożywczych w Chinach oraz o tym, jak Polsko Chińska Rada Biznesu pomaga przedsiębiorcom w wejściu na rynek chiński mówił podczas Forum Współpracy Gospodarczej Europa-Chiny Edward Zhu, wiceprezes, Polish Chinese Business Council.

– Stowarzyszenie Polsko Chińska Rada Biznesu promuje współpracę kulturową i handlową między Polską a Chinami. Chcemy pomagać polskim firmom we wchodzeniu na rynek chiński i odwrotnie. Organizujemy konferencje i seminaria przy współpracy Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministerstwa Rozwoju. Nasza organizacja zrzesza członków z różnych branż – mówił Edward Zhu, wiceprezes, Polish Chinese Business Council. 

Dodał, że eksport produktów z Polski do Chin ma wciąż niewykorzystany potencjał. – Polska głównie eksportuje mięso i owoce. Zwiększa się ostatnio eksport drobiu. Wiele firm realizuje się w tym obszarze i my pomagamy lokalnym firmom polskim w wejściu na rynek chiński – wyjaśniał Edward Zhu.

Tłumaczył, że małe i średnie przedsiębiorstwa polskie nie mają odpowiedniej wiedzy i środków, które pozwoliłyby się im promować.  

– Musimy promować np. polskie owoce i warzywa – mamy do wykonania wiele pracy. Jest wiele możliwości eksportowych polskich mrożonych owoców do Chin – mówił Edward Zhu. 

O współpracy Polski i Chin w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku dyskutowano 20 maja na Forum Współpracy Gospodarczej Europa-Chiny podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM