Polish Berry Cooperative aktywnie promuje polską borówkę w Azji

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 15 września 2017 08:07

Polish Berry Cooperative aktywnie promuje polską borówkę w Azji fot. pr

Azja to miejsce, gdzie spotykają się producenci owoców z całego globu. Rynek wymagający, na którym każdy sukces odbija się szerokim echem na całym świecie. PBC w roku 2017 obok transportu lotniczego owoców uruchomiła na kierunku azjatyckim transport kontenerowy. To rok silnej obecności promocyjnej na rynkach Hongkongu, Singapuru i Malezji. Dwóch misji handlowych i wejścia do Wietnamu. Polish Berry Cooperative - organizacja składająca się z trzech wiodących grup producentów - jest liderem ekspansji polskiej borówki w Azji.

 - Eksportujemy do ponad 25 krajów na 4 kontynentach. Kierunek azjatycki jest jednym z naszych priorytetów. W 2013 roku wysłaliśmy pierwsze borówki z Polski do Japonii. Teraz jesteśmy obecni na 5 rynkach azjatyckich i chcemy wejść na jeszcze kilka. Azja jest rynkiem wyjątkowo konkurencyjnym. Dziś procentują dobre relacje handlowe, nasza fizyczna obecność i nowe produkty. W Azji wprowadzamy w tym roku nową linię premium +18mm pod marką Berry Good - mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży PBC. Obok świeżych owoców, zaprezentowaliśmy także owoce liofilizowane oraz 100% sok z borówki.

Stawiamy na branding i na komunikację kraju pochodzenia. Uruchomiliśmy pierwszy w Polsce fanpage dla konsumentów poza granicami kraju – BerryGood from Poland. Nasze stoisko na wrześniowych targach Asia Fruit Logistica 2017 w Hongkongu wyglądało w tym roku identyczne, jak w Berlinie. To tylko przykład spójności wizualnej, na którą postawiliśmy już 3 lata temu – mówi Małkiewicz. Jesteśmy konsekwentni, nasze materiały, foldery, filmy promocyjne dedykowane na poszczególne rynki są utrzymane w tej samej identyfikacji. Choć już na przykład muzycznie zdecydowanie się różnią. To specyfika Azji, na którą Europejczycy muszą zwracać uwagę.  

 - Coraz lepiej czujemy specyfikę poszczególnych rynków. A potrafią się one różnić. W tym roku na wszystkich rynkach azjatyckich oferowaliśmy owoce w zbierane w standardzie „30 minut”, czyli wstępnie schłodzone wciągu 30 minut od zebrania. Promowaliśmy również „7 Zasad Dobrego Zbioru”, które stały się znakiem rozpoznawczym naszych plantacji. Od roku świetnie sprawdzają nam się techniki szkolenia zbieraczy i materiały filmowe, oczywiście przygotowane w języku ukraińskim - mówi Mateusz Pilch z BerryGroup.  

 Nasza marka została dobrze przyjęta w Azji. Kluczowe znaczenie dla naszych importerów ma słodki smak i oczywiście duży rozmiar owoców. To są generalnie dwa najistotniejsze parametry oceny przez klientów końcowych. Azjatyccy konsumenci są bardzo wymagający pod względem wyglądu owoców – mówi Agata Małkiewicz. W sukcesie pomaga nam dobra opinia na temat jakości polskiej żywności. Na niektórych rynkach również obecność ludzi, którzy znają Polskę, byli tu czy studiowali. Szczególnie wielu jest ich w Wietnamie.

Najsilniej promowaliśmy borówkę w Singapurze i Malezji. Wzięliśmy także udział w Vietfood 2017. Intensywnie pracujemy nad otwarciem rynku wietnamskiego. Wietnam jest drugim co do wielkości importerem polskich produktów spożywczych w Azji i największym partnerem handlowym Polski w krajach ASEAN. Postrzegamy rynki wietnamski i chiński jako bardzo obiecujące.

- Polskie sukcesy i ekspansywność zostały zauważone w jagodowym świecie. Są już opisywane w krajach producentów, z którymi bezpośredni konkurujemy. Na przykład w Ameryce Południowej. Ekspansja była też komentowana na zakończonej kilka dni temu globalnej konferencji IBO Summit 2017, zorganizowanej w Chinach, w prowincji Yunnan. Nasz wywiad jest top news’em na pierwszej stronie International Blueberry Organization – dodaje Pilch.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.