Nalewajk: Trzeba postawić na współpracę przy eksporcie polskich produktów

Autor: www.sadyogrody.pl/MRiRW 01 października 2015 14:49

Nalewajk: Trzeba postawić na współpracę przy eksporcie polskich produktów Tadeusz Nalewajk, wiceminister rolnictwa/ fot. PTWP

Podsekretarz stanu Tadeusz Nalewajk uczestniczył w konferencji podsumowującej realizację projektu systemowego pt.: „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”, która odbyła się na Stadionie Narodowym. Spotkanie było okazją do podsumowania doświadczeń w zakresie realizacji programu promocji eksportu.

W ramach projektu systemowego Ministra Gospodarki, Agencja Rynku Rolnego była wykonawcą branżowego programu promocji branży polskich specjalności żywnościowych w latach 2012 -2015. Program miał na celu wykreowanie nowych, silnych, polskich marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia. Na sześciu rynkach zagranicznych tj. Rosja, Niemcy, Chiny, Francja, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie, na stosikach narodowych promowano Polskę pod hasłem „Poland Tastes Good”.

Dzięki realizacji projektu nowe polskie marki zyskały na znaczeniu, a polscy przedsiębiorcy uzyskali istotne wsparcie i możliwości promocji na znacznie szerszą skalę. Działania promocyjne umożliwiły zaistnienie polskich specjalności eksportowych tworzących nową markę „Polska” w świadomości zagranicznych odbiorców.

- Poprzez organizację wspólnych przedsięwzięć promocyjnych, np. w formie stoiska narodowego, na którym byli obecni w ramach poszczególnych branż zarówno liderzy, jak i mniejsze firmy, udaje się tworzyć fundamenty współpracy. Ważne jest w związku z tym, aby kontynuować działania promocyjne w tej formule, nie ograniczając możliwości udziału firm, ze względu na ich wielkość – podkreślił podsekretarz stanu Tadeusz Nalewajk.

- Rynki krajów trzecich, dają nieograniczone możliwości, w związku z tym jest tam miejsce dla wszystkich, dlatego konkurencja między polskimi przedsiębiorstwami jest bezzasadna. Trzeba postawić na współpracę przy eksporcie, gdyż dla polskich firm, które chcą sprzedawać na takie rynki jak na przykład Chiny, jest to sposób uzyskania rentowności eskportowej – dodał wiceminister zwracając uwagę, że - w przypadku branży rolno-spożywczej wszystkie branże wymagają wsparcia. Dotychczas nie uzyskała go branża produkcji i przetwórstwa ryb, jak wynika ze zgłaszanych przez przedsiębiorców potrzeb, zamierzają oni intensywnie poszukiwać możliwości eksportowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM