Marża towarów eksportowych wzrasta wraz ze stopniem przetworzenia

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 09 października 2015 16:31

- Jeżeli cena 1 kg ziemniaków na rynku europejskim wynosi ok. 1 euro, to w chipsach czy puree wzrasta kilkadziesiąt razy. Sałata gotowa do spożycia jest dwukrotnie droższa niż sprzedawana tradycyjnie. Warto więc obserwować nowe trendy i szukać możliwości współpracy czy podwykonawstwa, aby wejść na ten lukratywny rynek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Bank Śląski.

- Stopień przetworzenia produktów eksportowych stale się zwiększa, ale oczywiście jest tutaj jeszcze duży potencjał. Marża produktów wzrasta wraz ze stopniem przetworzenia, a rosnąca popularność żywności typu convenience stwarza coraz więcej możliwości dla producentów – dodaje.

Zdaniem dyrektor zarządzającej sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Banku Śląskiego podnoszona często kwestia ekologiczności, jakości i "smakowitości" polskich produktów chociaż nie są wystarczające, aby efektywnie konkurować na rynkach zagranicznych, to jednak są bardzo istotne.

- Oto przykład: Japonia, ze względu na skażenie radioaktywne jest szczególnie wyczulona na żywność ekologiczną i poszukuje warzyw z takich upraw. Polskie owoce i warzywa przechodzą szczegółowe audyty i spełniają wysokie wymagania, zarówno jeżeli chodzi o uprawę, jak i o przetwórstwo. Ekologiczność można dobrze sprzedać, ale w standardzie przetworzenia i technologii wymaganej przez odbiorcę – komentuje Elżbieta Kopytko-Wojciechowska.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI