Marża towarów eksportowych wzrasta wraz ze stopniem przetworzenia

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 09 października 2015 16:31

- Jeżeli cena 1 kg ziemniaków na rynku europejskim wynosi ok. 1 euro, to w chipsach czy puree wzrasta kilkadziesiąt razy. Sałata gotowa do spożycia jest dwukrotnie droższa niż sprzedawana tradycyjnie. Warto więc obserwować nowe trendy i szukać możliwości współpracy czy podwykonawstwa, aby wejść na ten lukratywny rynek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Elżbieta Kopytko-Wojciechowska, dyrektor zarządzająca sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Bank Śląski.

- Stopień przetworzenia produktów eksportowych stale się zwiększa, ale oczywiście jest tutaj jeszcze duży potencjał. Marża produktów wzrasta wraz ze stopniem przetworzenia, a rosnąca popularność żywności typu convenience stwarza coraz więcej możliwości dla producentów – dodaje.

Zdaniem dyrektor zarządzającej sektorem spożywczym i kosmetycznym w Departamencie Klientów Strategicznych ING Banku Śląskiego podnoszona często kwestia ekologiczności, jakości i "smakowitości" polskich produktów chociaż nie są wystarczające, aby efektywnie konkurować na rynkach zagranicznych, to jednak są bardzo istotne.

- Oto przykład: Japonia, ze względu na skażenie radioaktywne jest szczególnie wyczulona na żywność ekologiczną i poszukuje warzyw z takich upraw. Polskie owoce i warzywa przechodzą szczegółowe audyty i spełniają wysokie wymagania, zarówno jeżeli chodzi o uprawę, jak i o przetwórstwo. Ekologiczność można dobrze sprzedać, ale w standardzie przetworzenia i technologii wymaganej przez odbiorcę – komentuje Elżbieta Kopytko-Wojciechowska.

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.