Lidl stawia na sprzedaż polskich owoców i warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 23 marca 2016 16:17

Lidl stawia na sprzedaż polskich owoców i warzyw fot. shutterstock

W sklepach sieci Lidl łącznie można znaleźć ok. 90 różnych rodzajów warzyw i owoców. - To co jest dla nas istotne to przede wszystkim jakość naszych produktów, ale również ich pochodzenie. Zawsze gdy mamy możliwość współpracy z krajowym dostawcą stawiamy na polskie warzywa i owoce - zapewnia Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

- W ciągu roku blisko 100 proc. m.in.: ziemniaków, marchwi, cebuli, buraków, kapusty - dostępnych w sieci Lidl, pochodzi od polskich producentów jak i do 100 proc. wzrasta udział takich produktów rolnych jak brokuł, kalafior, cukinia czy sałata lodowa w sezonie wiosenno-letnim, gdy w kraju mamy największą dostępność rodzimych upraw – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Jak wykazują dane opublikowane przez Eurostat, Polska jest największym europejskim producentem jabłek, których w 2014 roku wyprodukowaliśmy aż 3 195 000 ton oraz marchewki – 823 000 ton. 

Na krajowych półkach sklepów sieci Lidl królują polskie produkty, które w chwili obecnej odpowiadają za ok. 70 proc. obrotów Lidla w Polsce. Firma należy do czołowych eksporterów polskiej żywności. Na zagraniczne rynki dostarcza również świeże owoce i warzywa. Za pośrednictwem europejskiej sieci sprzedaży Lidl polskie jabłka są eksportowane m.in. do Czech i na Słowację. Lidl Węgry natomiast upodobał sobie polskie warzywa okopowe oraz trzy rodzajach sałat. Z kolei Lidl Słowacja regularnie zaopatruje się w nasze pieczarki. Lidl Polska wspiera również zagraniczną ekspansję lokalnych producentów – za pośrednictwem firmy znana w świecie borówka amerykańska, w której produkcji przodują polscy producenci, zyskała spore uznanie u naszych zachodnich sąsiadów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM