Lidl rusza z innowacyjnym znakowaniem warzyw BIO (wideo)



www.portalspozywczy.pl - 02 grudnia 2019 14:47


Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży BIO warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl Polska, która właśnie wprowadza do sklepów pierwsze warzywa BIO znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na Ryneczku Lidla już można znaleźć: BIO dynię piżmową oraz BIO seler znakowane w ten sposób.


Lidl wprowadził innowacyjny sposób znakowania BIO owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. Od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa BIO znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: BIO dynia piżmowa oraz BIO seler.

Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa BIO będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty BIO znajdziemy bezpośrednio na skórce.

– Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców BIO. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania po recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację.

{film;16537}