Lidl: Cenimy sobie polskie owoce i warzywa i dążymy do promocji ich spożycia

Autor: www.sadyogrody.pl 13 stycznia 2017 16:08

Lidl: Cenimy sobie polskie owoce i warzywa i dążymy do promocji ich spożycia fot. shutterstock

- Mając wybór, zawsze zdecydujemy się na współpracę z polskim dostawcą. Współpracując z polskimi dostawcami możemy liczyć na większą elastyczność w zakresie zamawiania towaru, krótszy czas dostawy i tym samym niższe koszty. Krótszy czas jednocześnie wpływa na wysoką jakość owoców i warzyw oraz gwarantuje ich świeżość - zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz, pr manager Lidl Polska.

Przedstawiciele sieci Lidl zapewniają, że w ciągu roku blisko 100 proc.  m.in.: ziemniaków, marchwi, cebuli, buraków, kapusty, dostępnych w sieci, pochodzi od polskich producentów, jak i do 100 proc. wzrasta udział takich produktów rolnych jak brokuł, kalafior, cukinia czy sałata lodowa w sezonie wiosenno-letnim, gdy w kraju mamy największą dostępność rodzimych upraw.

- Nasze wspólne działania z polskimi dostawcami generują nowe miejsca pracy i stymulują gospodarkę jak np. w przypadku firmy Onix – producenta wysokiej jakości buraków, ziemniaków oraz cebuli, która dzięki współpracy z Lidl Polska w ciągu roku zwiększyła zatrudnienie aż o 20 proc. Wśród współpracujących z siecią, polskich producentów znajduje się również Novita, dostarczająca trzy rodzaje sałat z korzeniem, sałatę masłową z korzeniem, pietruszkę w doniczce, szczypiorek w doniczce. GP Witamina to kolejna warta uwagi, dynamiczna firma zaopatrująca sklepy Lidl w jabłka i gruszki. Origanum z kolei dostarcza blisko 20 rodzajów ziół w doniczce. Wartym wspomnienia, wyjątkowym dostawcą jest również Stowarzyszenie Sady Grójeckie, zaopatrujące sklepy Lidl w jabłka klasy premium z Grójecczyzny, posiadające certyfikat unijnego rejestru – Chronione Oznaczenie Geograficznie - wylicza Aleksandra Robaszkiewicz.

I dodaje, że Lidl współpracuje z kilkudziesięcioma dostawcami owoców i warzyw, za którymi stoi nawet kilku tysięcy producentów. - Struktura naszej współpracy jest zróżnicowana. W naszym portfolio są średnie i duże firmy ale też te mniejsze, rodzinne. Chociaż nie jest to regułą, często zdarza się tak, że duzi producenci zaopatrują nas w owoce i warzywa dostępne w ofercie przez cały rok jak np. ziemniaki. Z kolei mniejsi producenci dostarczają do Lidla owoce i warzywa dostępne sezonowo np. truskawki lub kukurydza. Z naszych obserwacji wynika, że w przypadku owoców i warzyw to co konsumenci cenią sobie najbardziej to jakość i świeżość produktu oraz cena - dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, pr manager Lidl Polska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI