Konsumenci doceniają owoce i warzywa, nawet z defektami

Autor: FAMMU/FAPA na podstawie: Fructidor 31 stycznia 2015 10:48

Konsumenci doceniają owoce i warzywa, nawet z defektami fot. shutterstock

Jak wynika z najnowszych badań, około połowa brytyjskich konsumentów nie ma nic przeciwko owocom i warzywom zniekształconym, ale za to o bardzo dobrej jakości - informuje FAMMU/FAPA na podstawie: Fructidor.

Lokalni konsumenci zdecydowanie chętniej by je kupowali niż obecnie, pod warunkiem jednak, że ich ceny będą z uwagi na drobne „ubytki” w wyglądzie nieco niższe od produktów kształtnych i trzymających standardy wizualne.

Zdaniem Brytyjczyków owoc czy warzywo nie musi wyglądać perfekcyjnie ma smakować, posiadać dobrą jakość i walory odżywcze. Ponad 42 proc. konsumentów kupowałoby takie właśnie produkty po dyskontowych cenach (przypomnijmy, iż we Francji sieć Intermarche sprzedaje takie właśnie „wybrakowane” owoce i warzywa z 30 proc. zniżką), około 56 proc. respondentów martwi marnowanie jedzenia i wyrzucanie produktów o pewnego rodzaju ubytkach przez markety, a około 28 proc. konsumentów zaniepokojonych jest marnowaniem w ogóle żywności w ich gospodarstwach domowych.

Według najnowszych statystyk około 46 proc. brytyjskich konsumentów stara się spożywać codziennie pięć porcji owoców i warzyw, przy czym zdecydowanie bardziej dotyczy to Brytyjczyków z przedziału wiekowego 25-34 lat, deklaruje to – około 57 proc. respondowanych, a mniej konsumentów powyżej 65 roku życia – około 40 proc.

Więcej niż 2/3 deklaruje natomiast konieczność umieszczania na opakowaniach owocowo - warzywnych informacji o korzystnym wpływie konsumpcji owoców i warzyw na nasze zdrowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI