Konsumenci doceniają owoce i warzywa, nawet z defektami

Autor: FAMMU/FAPA na podstawie: Fructidor 31 stycznia 2015 10:48

Konsumenci doceniają owoce i warzywa, nawet z defektami fot. shutterstock

Jak wynika z najnowszych badań, około połowa brytyjskich konsumentów nie ma nic przeciwko owocom i warzywom zniekształconym, ale za to o bardzo dobrej jakości - informuje FAMMU/FAPA na podstawie: Fructidor.

Lokalni konsumenci zdecydowanie chętniej by je kupowali niż obecnie, pod warunkiem jednak, że ich ceny będą z uwagi na drobne „ubytki” w wyglądzie nieco niższe od produktów kształtnych i trzymających standardy wizualne.

Zdaniem Brytyjczyków owoc czy warzywo nie musi wyglądać perfekcyjnie ma smakować, posiadać dobrą jakość i walory odżywcze. Ponad 42 proc. konsumentów kupowałoby takie właśnie produkty po dyskontowych cenach (przypomnijmy, iż we Francji sieć Intermarche sprzedaje takie właśnie „wybrakowane” owoce i warzywa z 30 proc. zniżką), około 56 proc. respondentów martwi marnowanie jedzenia i wyrzucanie produktów o pewnego rodzaju ubytkach przez markety, a około 28 proc. konsumentów zaniepokojonych jest marnowaniem w ogóle żywności w ich gospodarstwach domowych.

Według najnowszych statystyk około 46 proc. brytyjskich konsumentów stara się spożywać codziennie pięć porcji owoców i warzyw, przy czym zdecydowanie bardziej dotyczy to Brytyjczyków z przedziału wiekowego 25-34 lat, deklaruje to – około 57 proc. respondowanych, a mniej konsumentów powyżej 65 roku życia – około 40 proc.

Więcej niż 2/3 deklaruje natomiast konieczność umieszczania na opakowaniach owocowo - warzywnych informacji o korzystnym wpływie konsumpcji owoców i warzyw na nasze zdrowie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.