Jabłka mogą stać się znakiem rozpoznawczym Polski w Chinach

Autor: www.sadyogrody.pl/Unia Owocowa 03 stycznia 2017 16:15

Jabłka mogą stać się znakiem rozpoznawczym Polski w Chinach W dniu 22 grudnia 2016 roku odbyła się w Szanghaju impreza promująca dostawy pierwszej partii jabłek, które dotarły na Wschodnie Wybrzeże ChRL drogą lotniczą / fot. za Unia Owocowa

W dniu 22 grudnia 2016 roku odbyła się w Szanghaju impreza promująca dostawy pierwszej partii jabłek, które dotarły na Wschodnie Wybrzeże ChRL drogą lotniczą. Intencją gospodarzy było, aby pierwsze owoce z naszego kraju pojawiły się w tej chińskiej metropolii jeszcze w grudniu, to jest w okresie, gdy trwa sezon świątecznych promocji (w odniesieniu do Świąt Bożego Narodzenia, jak przede wszystkim w kontekście obchodów Chińskiego Nowego Roku – Świąt Wiosny, które rozpoczynają się 27 stycznia 2017 roku) - informuje Unia Owocowa.

Spotkanie zorganizowane przez firmę Culigo Co. we współpracy ze Stowarzyszeniem Unia Owocowa i wspierane przez WPHI Konsulatu Generalnego RP w Szanghaju zgromadziło ponad 150 uczestników; przedstawicieli mediów, sieci handlowych, służb weterynaryjnych i celnych, importerów i dystrybutorów żywności. Reprezentowani byli przedstawiciele środowisk przedsiębiorców z Szanghaju, jak i prowincji Jiangsu, Zhejiang i Fujian.

W części oficjalnej spotkania wystąpili m.in. przedstawiciel NDRC (National Development and Reform Commission), szef WPHI Szanghaj i Jacques Tourel z warszawskiego biura World Trade Centre, który reprezentował także Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”. Przedstawiciel NDRC omówił m.in. znaczenie koncepcji „Pasa i Szlaku” dla aktywizacji wymiany handlowej, zaznaczając także rolę Polski w Centralnej Europie. Szef WPHI w swoim wystąpieniu podkreślił, iż Polska jest wiodącym eksporterem artykułów spożywczych w Europie, obecnie intencją eksporterów wspieranych przez administrację jest zwiększenie dostaw polskiej żywności do Chin.

Mówiąc o wysiłkach promocyjnych skierowanych na kształtowanie renomy polskiej oferty eksportowej w Chinach mówca podkreślił, iż dostawy jabłek, polskiego produktu najwyższej jakości, powinny pozytywnie wpłynąć na większą rozpoznawalność w Chinach produktów „Made in Poland”. Nawiązując do wypowiedzi przedstawiciela NDRC I Radca podkreślił, iż Polska aktywnie wspiera współpracę w zakresie idei „Pasa i Szlaku”, o czym zapewniono także w czasie czerwcowej wizyty w Warszawie Prezydenta ChRL Xi Jinping. W imieniu polskich eksporterów i administracji szef WPHI Szanghaj podziękował przedstawicielom służb weterynaryjnych za sprawne przeprowadzenie procedury certyfikacji polskich jabłek.

Przedstawiciel World Trade Centre z Warszawy scharakteryzował wyjątkowe zalety polskich jabłek, które powodują, iż powinny one znaleźć możliwie szerokie grono konsumentów w Chinach. Mówca przedstawił także profil Stowarzyszenia Unia Owocowa, której firmy członkowskie dostarczyły promowane owoce; podkreślił także wielowiekowe tradycje sadownictwa w Polsce, odwołał się także do znanego już w Chinach momentu z wizyty Prezydenta Xi Jinping w Polsce, gdy szef chińskiego państwa degustuje polskie jabłka.

W kolejnej części forum prezes firmy Culigo Co. się, która dokonała importu promowanych jabłek przedstawił swoje wrażenia z pobytu w Polsce (wizja lokalna polskiej branży sadowniczej), jak też pokrótce przedstawił zebranym dystrybutorom owoców pobudki, dla jakich warto zająć się sprzedażą w Chinach polskich jabłek. W trakcie imprezy miało miejsce także podpisanie porozumienia między Culigo Co. i firmą Benlai Fruitmart (czołowy dystrybutor owoców w Chinach) ws. dystrybucji kolejnych partii owoców, które dotrą do Chin drogą morską.

Ostatnim elementem parogodzinnego spotkania była degustacja owoców z Polski, które dotarły na szanghajskie lotnisko Pudong na parę godzin przed inauguracją imprezy. Uroczystej recepcji towarzyszyły m.in. filmy i prezentacje promujące zarówno polski sektor sadowniczy, jak i atrakcje turystyczne naszego kraju.

Obecnie najistotniejsza jest reakcja rynku i opinie chińskich konsumentów, od czego zależy ugruntowanie rynkowej pozycji owoców z Polski. Większe partie owoców dotrą do Chin drogą morską w styczniu 2017 roku. Istotnym elementem opisanej sesji był fakt obecności szeregu wiodących chińskich dystrybutorów żywności. Mając na uwadze potencjał polskiego sadownictwa, przy udanej promocji i trosce o wysoką jakość dostaw, jabłka powinny stać się w Chinach dla naszego kraju takim samym znakiem rozpoznawczym, jakim dla Nowej Zelandii jest kiwi.

W trakcie rozmów indywidualnych, poza podkreśleniem walorów polskich owoców, uczestniczący w spotkaniu przedstawiciele placówki, odpowiadali także na szereg pytań odnoszących się do innych branż oferowanych przez polski przemysł spożywczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM