Holandia: 'sucha mgła' przedłuża świeżość warzyw i owoców w sklepach

$data.author.description Autor: dlahandlu.pl 30 stycznia 2020 11:04

Holandia: 'sucha mgła' przedłuża świeżość warzyw i owoców w sklepach fot. materiały prasowe

Sklepy w Holandii inwestują w technologię "suchej mgły", aby przedłużyć świeżość warzyw i owoców. Takie rozwiązania wdrożono już m.in. w Albert Heijn, Plus, Jumbo i Dekamarkt.

Klienci w Holandii przyzwyczaili się do oglądania półek ze świeżymi produktami pokrytych warstwą „suchej mgły”. Dlaczego?

- Aby utrzymać świeżość owoców i warzyw na dłużej, a także ostatecznie zmniejszyć marnotrawstwo żywności i odpady z tworzyw sztucznych - odpowiada holenderski producent technologii Contronics.

Na początku ubiegłego roku Albert Heijn rozpoczął wprowadzenie tej technologii na krajowy rynek. Inni holenderscy detaliści, tacy jak Plus, Jumbo i Dekamarkt, już wcześniej w nią zainwestowali.

- W ciągu ostatniego półtora roku zainstalowaliśmy nasze rozwiązanie „Dry Misting” w ponad 500 sklepach w Holandii - mówi Rogier Klein Sprokkelhorst, kierownik sprzedaży międzynarodowej w Contronics.  - Dzięki tym liczbom szybko stała się bardzo widoczna dla większości kupujących w Holandii - dodaje.

Odwodnienie owoców i warzyw jest bardzo częstym problemem w supermarkecie.

- Weźmy za przykład zieloną fasolę - mówi Sprokkelhorst. - Szokującym faktem jest, że 10% ich masy dosłownie wyparowuje przy drzwiach wejściowych supermarketu.

Technologia działa w oparciu o bardzo małe aerozole "Dry Mist" (z czystej, filtrowanej wody), które parują bezpośrednio tuż nad produktem, otaczając go chłodną warstwą wilgotnego powietrza. W ten sposób owoce i warzywa dłużej zachowują swoją naturalną wilgoć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.