GUS: w 2018 r. na polskim rynku przybyło 400 warzywniaków

$data.author.description Autor: dlahandlu.pl 07 listopada 2019 12:17

GUS: w 2018 r. na polskim rynku przybyło 400 warzywniaków fot. unsplash.com

W porównaniu z rokiem poprzednim w 2018 r. odnotowano wzrost ilości sklepów z branży owocowo-warzywnej - o prawie 400 placówek (o 7,6%).

Na koniec 2018 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła prawie 340 tys. i była o 4,3% (o ok. 15 tys.) nisza niż przed rokiem. Wzrosła natomiast powierzchnia sprzedażowa sklepów (o 0,2%), która stanowiła wielkość ok. 37312 tys. mkw - wynika z najnowszych danych GUS.

Procentowy przyrost powierzchni sprzedażowej miał miejsce w sklepach z przedziału wielkości 400-999 mkw. (o 5,1%) oraz w sklepach z przedziału wielkości powyżej 1000 mkw. (o 1,8%). Spadek powierzchni sklepowej zanotowano w sklepach o przedziałach powierzchniowym do 99 mkw. (o 2,8%) oraz 100-399 mkw. (o 0,2%).

W ogólnej liczbie 340 tys. sklepów podobnie jak w roku poprzednim największy udział stanowiły placówki o specjalizacji branżowej pozostałej (43,5%), ogólnospożywczej (20,6%) oraz z wyrobami odzieżowymi (10,1%). Najmniej liczne były sklepy o specjalizacji rybnej, które stanowiły 0,3% sklepów ogółem.

W porównaniu z rokiem poprzednim odnotowano spadek liczby sklepów w większości specjalizacji.

Największy spadek miał miejsce w sklepach o specjalizacji branżowej: pozostałe o 9,6 tys. sklepów (o 6,1%), ogólnospożywczej o 5,4 tys. sklepów (o 7,2%) oraz z pojazdami mechanicznymi o 0,9 tys. (o 4,3%). Natomiast największy wzrost ilości sklepów odnotowano w branży z wyrobami odzieżowymi – o prawie 500 sklepów (o 1,4%) oraz w branży owocowo-warzywnej o prawie 400 sklepów (o 7,6%).

Więcej na www.dlahandlu.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.