Gantner na FRSiH 2016: Polska innowacyjność to również powrót do tradycyjnych produktów

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 15:39

Gantner na FRSiH 2016: Polska innowacyjność to również powrót do tradycyjnych produktów Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. Fot. PTWP

Polska innowacyjność to nie tylko nowe, ulepszone produkty, lepsza logistyka i sprawniejsze zarządzanie. To również wytwarzanie produktów o tradycyjnych smakach oraz zastępowanie sztucznych dodatków naturalnymi - mówił Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Jesteśmy innowacyjni, ponieważ liczba nakładów inwestycyjnych, która była w ostatnich latach w polskich rolnictwie była naprawdę znacząca. Bardzo dużo pieniędzy zainwestowaliśmy w bezpieczeństwo żywności i jakość. Cieszy, że po 25 latach innowacyjności ciągle zachowaliśmy produkty tradycyjne, jeśli chodzi o skład, smak i technologie produkcji - mówił Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Dodał, że Polska zaczęła szybko odpowiadać na trend ostatnich lat, jakim jest zastępowanie sztucznych dodatków i barwników naturalnymi. - Rynek oczekuje komunikatów, że produkty są „bez czegoś” niż „z czymś” np. kawa bez kofeiny, bez glutenu. Idziemy w tym kierunku, co wcale to nie jest złe, oby tylko nie przesadzić.

- Widać ostatnio wyraźnie innowacyjność skierowaną w stronę tradycyjnych technologii. Jeśli spojrzymy na obecny rynek piwa i porównamy go z tym sprzed 6 lat, to wyraźnie można zauważyć, jak skokowo nastąpił rozwój tradycyjnych piw – mówił Andrzej Gantner.

- Aby handlować żywnością tradycyjną i ekologiczną, musi być ona dobrze zapakowana, musi spełniać warunki logistyczne, trwałości produktu – to jest trochę kwadratura koła, ale nad tym powinniśmy pracować. Jeśli mówimy o jakości żywności, to kojarzy nam się ona z produktami, które są smaczne i dobre dla naszego organizmu – wyjaśniał.

Tłumaczył, że Polska jest potężnym rynkiem z konsumentami, którzy się bogacą. - Nasi konsumenci są w większości konserwatywni - 80 proc tego, co mamy na półkach jest wyprodukowane w Polsce. Produkty wytwarzane przez polskie firmy mają tradycyjne smaki, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii. I to jest nasza przewaga – podkreślił Andrzej Gantner.

- Jesteśmy w stanie eksportować za granicę produkty, które mają wysoką jakość przy bardzo rozsądnej cenie – mówił.

Dodał, że problemem w Polsce jest zbyt mała współpraca polskiej nauki z biznesem. - Stanowczo za mało jest badań, które kończą się rozwiązaniami gotowymi do użycia. Tu jest duże pole do poprawy. Podkreślił, że naukowcy powinni pracować nad badaniami, które będę miały realny wpływ na rozwój innowacyjności produkcji spożywczej.

 

Więcej na www.portalspozywczy.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI