Gantner na Food Show 2017: Polska powinna dbać o europejski rynek żywności

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 16 marca 2017 10:40

Gantner na Food Show 2017: Polska powinna dbać o europejski rynek żywności Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ)

Jeśli chodzi o polski eksport, to jesteśmy w miejscu, w którym mieliśmy być – nie da się zdobywać rynku w nieskończoność, poza tym rynek łatwiej jest zdobyć niż utrzymać. Polska jest obecnie w momencie utrzymania rynku. Mamy ponad 80 proc. eksportu na rynek europejski i nic się ostatnio nie zmieniło – powiedział Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas Food Show 2017 - czytamy na www.portalspozywczy.pl.

Rynek wewnętrzny UE wykazuje tendencje nasycenia i do rozpadania się. Powstają pozataryfowe bariery w handlu, które w nas uderzają - powiedział Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Tłumaczył, że nie jest łatwo wejść z polską żywnością na rynki pozaeuropejskie. - Złudne mniemanie o tym, że rynek trzeci tylko czeka, aby zjeść polskie jabłka czy kiełbasę, rozwiało się. Mamy bariery logistyczne, historyczne i kulturowe – na trzecie rynki jest nam dużo trudniej się przebić – mówił Gantner.

Jego zdaniem stykamy się z barierą ceny – okazuje się, że powoli przestajemy być konkurencyjni cenowo. – Jesteśmy obecnie w trudnym punkcie – ale z drugiej strony to nie jest tak, że 1 proc. przyrostu to jest wielki problem – mówił.

Dodał, że Polska powinna dbać o wspólny europejski rynek i uczestniczyć w procesie budowania wspólnej marki, która się nazywa europejską żywnością.

Więcej na www.portalspozywczy.pl

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI