Gantner na Food Show 2017: Polska powinna dbać o europejski rynek żywności

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 16 marca 2017 10:40

Gantner na Food Show 2017: Polska powinna dbać o europejski rynek żywności Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ)

Jeśli chodzi o polski eksport, to jesteśmy w miejscu, w którym mieliśmy być – nie da się zdobywać rynku w nieskończoność, poza tym rynek łatwiej jest zdobyć niż utrzymać. Polska jest obecnie w momencie utrzymania rynku. Mamy ponad 80 proc. eksportu na rynek europejski i nic się ostatnio nie zmieniło – powiedział Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas Food Show 2017 - czytamy na www.portalspozywczy.pl.

Rynek wewnętrzny UE wykazuje tendencje nasycenia i do rozpadania się. Powstają pozataryfowe bariery w handlu, które w nas uderzają - powiedział Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Tłumaczył, że nie jest łatwo wejść z polską żywnością na rynki pozaeuropejskie. - Złudne mniemanie o tym, że rynek trzeci tylko czeka, aby zjeść polskie jabłka czy kiełbasę, rozwiało się. Mamy bariery logistyczne, historyczne i kulturowe – na trzecie rynki jest nam dużo trudniej się przebić – mówił Gantner.

Jego zdaniem stykamy się z barierą ceny – okazuje się, że powoli przestajemy być konkurencyjni cenowo. – Jesteśmy obecnie w trudnym punkcie – ale z drugiej strony to nie jest tak, że 1 proc. przyrostu to jest wielki problem – mówił.

Dodał, że Polska powinna dbać o wspólny europejski rynek i uczestniczyć w procesie budowania wspólnej marki, która się nazywa europejską żywnością.

Więcej na www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.