Fruit Logistica w Berlinie z mocnym polskim akcentem (zdjęcia)

Autor: PM, MB / sadyogrody.pl 08 lutego 2018 16:04

7 lutego otarto międzynarodowe targi Fruit Logistica Berlin 2018. Dla polskich sadowników to wyjątkowe miejsce - otwarto tam Polskie Stoisko Narodowe. To inicjatywa, która w tym roku obchodzi 10. rocznicę. Redakcja serwisu SadyOgrody.pl miała przyjemność uczestniczyć w tym wydarzeniu!

Związek Sadowników RP, którzy podjął się organizacji polskiego stoiska, zadbał o zauważalny wystrój, czyli biało-czerwoną kolorystykę oraz dekoracje nawiązujące do jabłka, zdjęcia polskich sadów i menu gastronomiczne nawiązujące do dziedzictwa kulinarnego Polski. Dobitnie zaznaczyliśmy, że Polska słynie jabłkiem i jesteśmy w tym najlepsi!

Uroczyste otwarcie poprowadził poseł Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Wspominał o historii uczestnictwa Polski w berlińskich targach, które zapoczątkował prof. Eberhard Makosz. Podziękował także Agnieszce Dywan z biura ZSRP za organizację stoiska. Podczas uroczystego otwarcia głos zabrała także Dorota Białczak, radca rolny w Ambasadzie RP w Berlinie, która co roku wspiera polskie stoisko na tych targach. Swoje wystąpienia mieli także przedstawiciele samorządów województwa mazowieckiego i lubelskiego, a także Maciej Lipecki, prezes Stowarzyszenia Szkółkarzy Polskich. Zauważył, że polskie grupy i firmy coraz chętniej ze sobą współpracują razem reprezentując Polskę.Zgodził się z nim także Sławomir Kędzierski (Sun-Sad).

Głos podczas otwarcia zabrał też Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw oraz członek Komisji Zarządzającej Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, które dofinansowuje Polskie Stoisko Narodowe. - Sukces jest osiągnięty, ale niemożliwy byłby bez współprac - mówił.  

Tym razem Polskie Stoisko Narodowe współtworzą m.in. Appolonia, Bart-ex, Nasz Sad, Wilga Fruit, Fruit-Group, Rajpol, Jan Fruit, Ewa-Bis, Sady Grójeckie, Związek Sadowników RP, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, grupa Fruit Logistic, Bronisze, Premium Gold, Green Group, Sunberry, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Lublinie oraz GP Klasa, LubApple, Sun-Sad. Wokół Polskiego Stoiska Narodowego wystawiały się także inne firmy i grupy z Polski, także te zajmujące się uprawą i sprzedażą grzybów, a także opakowań czy chociażby Polish Berry Cooperative - konsorcjum producentów borówki, które zadebiutowało podczas targów z piwem borówkowym.

W kuluarach dużo mówiło się o dużym zainteresowaniu polską ofertą oraz polskim stoiskiem, które chętnie odwiedzają goście z zagranicy - zarówno ci, którzy już znają polskie owoce i warzywa, a także ci, którzy dopiero interesuję się ich importem z naszego kraju.

Polskie Stoisko Narodowe znajdowało się z sąsiedztwie stoiska izraelskiego i - mimo napiętej sytuacji politycznej - nie dało się odczuć żadnych negatywnych emocji pomiędzy wystawcami.   

Targi Fruit Logistica to jedne z największych tego typu imprez na świecie. Biorą w nich udział przedstawiciele całego świata wystawiając imponującą ofertę owoców, warzyw czy grzybów. Impreza potrwa do piątku 9 lutego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM