EXPO 2015: Polska ekspozycja ma promować sektor rolno-spożywczy

Autor: informacja prasowa 03 czerwca 2015 14:02

Od 1 maja do 31 października w Mediolanie odbywa się EXPO 2015. Od początku wystawy Pawilon Polski odwiedziło już ponad 100 000 gości. Kluczowym założeniem ekspozycji jest promocja przemysłu rolno-spożywczego. Dzięki realizowanemu równolegle programowi gospodarczemu polscy przedsiębiorcy wspierani są w poszukiwaniu nowych rynków zbytu oraz budowaniu trwałych relacji handlowych z partnerami zagranicznymi.

Podstawą stworzenia strategii udziału Polski w Wystawie Światowej EXPO 2015 w odniesieniu do promocji gospodarczej stała się przygotowana we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa lista polskich produktów spożywczych z największym potencjałem eksportowym. Program realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości zakłada więc wsparcie rozwoju handlu zagranicznego branż spożywczej, rolniczej oraz przetwórczej.

Pawilon Polski jest czwartym co do wielkości pawilonem wśród wszystkich krajów biorących udział w EXPO 2015. Od pierwszych dni Wystawy Pawilon zachwyca zwiedzających wyjątkową elewacją, nawiązującą do typowych dla polskiego krajobrazu drewnianych skrzynek na jabłka. Zaraz po wejściu do Pawilonu goście kierują się do otoczonego lustrami sadu jabłoni, umieszczonego na górnej kondygnacji. 

Przemysł rolno-spożywczy jest jedną z najszybciej rozwijających się branż. Innowacyjność, rozwój technologiczny, wysoka jakość surowców, a także bogate dziedzictwo kulinarne sprawiają, że polskie produkty są wysoko cenione na rynku międzynarodowym. Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych wynosi niemal 20 mld euro, co stanowi ponad 13 proc. polskiego eksportu ogółem.

Włochy, zajmując piąte miejsce w polskim eksporcie do Unii Europejskiej i drugie miejsce w imporcie, są strategicznym partnerem handlowym i inwestycyjnym dla Polski. W minionym roku polsko-włoskie obroty towarowe przekroczyły wartość 16,2 mld euro, a dynamika polskiego eksportu do Włoch wzrosła o 10 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM