Ewa-Bis: Polska powinna mieć ambicje wypromowania przynajmniej kilku brandów owoców (wideo)

Autor: Magdalena Brzózka; www.sadyogrody.pl 06 marca 2017 09:56

Ewa-Bis: Polska powinna mieć ambicje wypromowania przynajmniej kilku brandów owoców (wideo) Marek Marzec, właściciel i zarządzający firmą Ewa-Bis/ fot. Żelazna Studio

- Polska, jako olbrzymi producent jabłek, powinna mieć ambicje wypromowania przynajmniej kilku brandów tych owoców. Stąd nasza inicjatywa - opracowaliśmy własny brand jabłek z logo Ewa-Bis, własne opakowania i będziemy się starali, żeby pewien procent eksportowanych przez nas owoców był sprzedawany pod naszym logo - mówi w rozmowie z serwisem www.sadyogrody.pl Marek Marzec, właściciel i zarządzający firmą Ewa-Bis.

Dzisiaj Ewa-Bis ma w ofercie ok. 5 proc. jabłek z własnym logo. - Otrzymaliśmy już z kilku rynków eksportowych bardzo pozytywny odzew - dodaje Marek Marzec.

Jego zdaniem trzeba rozróżnić postrzeganie polskich owoców i warzyw na świecie odrębnie jako surowca przemysłowego i osobno jako świeżych produktów sprzedawanych dla końcowych konsumentów.

- Jako surowiec dla przemysłu polskie produkty od wielu lat mają bardzo dobrą renomę. Profesjonalne firmy na świecie znają i doceniają jakość polskich mrożonek czy koncentratów. Osiągnęliśmy bardzo wysoką pozycję jako światowy eksporter tych produktów - dodaje Marek Marzec. 

Zupełnie inaczej wygląda sytuacja jeśli chodzi o surowe owoce i warzywa, zwłaszcza polskie warzywa są zupełnie anonimowe.

- Na pewno jest szansa, żebyśmy wypracowali pozycję polskiego jabłka, przy zachowaniu standardów jakościowych, bo wiadomo, że brand buduje się w oparciu o produkt bardzo wysokiej jakości.  Takie próby powinny być podejmowane. Jednak trzeba mieć świadomość, że konsumpcja standardowych jabłek nie rośnie. Jedyną grupą jabłek, której konsumpcja rośnie są odmiany klubowe, Pink Lady jest sztandarowym przykładem - dodaje Marek Marzec.

Firma Ewa-Bis powstała w 1987 r. w Warszawie. Założycielem i członkiem zarządu firmy jest Marek Marzec. Najważniejszym kierunkiem działalności firmy jest eksport świeżych i mrożonych warzyw i owoców. W ofercie firmy można również znaleźć soki NFC, koncentraty oraz produkty FMCG.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM