Ekspert o rynku Chin: Europejscy eksporterzy owoców nadal mają wiele niewykorzystanych możliwości

Autor: Sylwia Sałyga, www.sadyogrody.pl 26 marca 2019 11:12

Ekspert o rynku Chin: Europejscy eksporterzy owoców nadal mają wiele niewykorzystanych możliwości fot. shutterstock

- Tym co również warto jeszcze podkreślić jest to, że brakuje nam mocnych marek europejskich, które byłyby rozpoznawalne na rynku chińskim. Przykładem są owoce kiwi marki "Zespi", która jest najbardziej znana wśród marek owoców w Chinach. Wśród cytrusów równie rozpoznawalną przez konsumentów marką jest amerykański "SUNKIST". Koniecznie Europejczycy muszą zmobilizować się w kierunku wyrobienia sobie znaczącej i rozpoznawalnej w Chinach marki owoców - mówił.

Jakie są możliwości zagoszczenia na stałe europejskich owoców na chińskim rynku?

W opinii eksperta pomimo ograniczeń jakie posiadamy ze względu na położenie geograficzne wobec Chin i dużej konkurencji, nadal mamy możliwości, które powinniśmy wykorzystać. Europejski eksporter, jak i producent musi skupić się na odpowiedniej jakości, logistyce, odpowiednim prowadzeniu marketingu produktów w sposób zupełni inny i daleki od standardów panujących w Europie. Według wiedzy Recia w tym roku Chiny podpisują wiele umów handlowych z eksporterami, a w przyszłym ma być ich jeszcze więcej.

Istotą sprawy według prelegenta jest także lepsze zrozumienie wymagań rynku, aby móc się do nich dostosować. Musimy być obecni w supermarketach i sklepach z owocami. Naszym naturalnym kanałem powinna stać się sprzedaż owoców "on-line", gdyż w Chinach jest ponad 800 milionów użytkowników Internetu, z czego ogromna większość kupuje w sieci. Chiny zdecydowanie idą w stronę Internetu, dlatego musimy dostosować naszą ofertę do zakupu w tym kanale.

- Pewne jest to Chiny będą się rozwijały. Nie znaczy to, że będą jeść jeszcze więcej owoców, natomiast znaczną część lokalnie produkowanych owoców będą zastępować importowanymi. Chiny będą również rosły szczególnie w aspekcie płacenia za produkty premium. Chińscy klienci są coraz bogatsi dlatego musimy podjąć bardziej intensywne działanie jeśli chodzi o promocje i wizerunek naszych europejskich owoców. Indywidualna promocja z perspektywy pojedynczej firmy jest bardzo trudna, wręcz nieprzyszłościowa. Natomiast dobrze ukierunkowana kampania promocyjna może mieć istotne wpływ na ten rynek, dlatego uważam, że zorganizowanie promocji owoców na poziomie kampanii ogólnounijnej powinno w tym momencie stać się naszym priorytetem - podsumował Pablo Recio. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.