DailyFruits - dostarczanie owoców do biur. Jak to wygląda w praktyce? (wywiad)

Autor: Albert Katana, www.sadyogrody.pl 03 kwietnia 2019 11:30

DailyFruits - dostarczanie owoców do biur. Jak to wygląda w praktyce? (wywiad) fot. materiały prasowe

- Jako pionierzy sami wykreowaliśmy potrzebę rynku, który dojrzał, by proponowane przez nas usługi stały się standardem na miarę kawy w pracy. Aktualnie sprzedajemy ok. 500 ton owoców miesięcznie. Proszę sobie wyobrazić, że co poniedziałek 300.000 pracowników po przyjściu do pracy częstuje się naszymi produktami – mówią w rozmowie z sadyogrody.pl, właściciele firmy Dailyfruits: Bartosz Krudysz i Jacek Kwiecień.

W jednym z wywiadów dla prasy pan Kwiecień twierdzi, że Dailyfruits jako pierwsze w Polsce zaproponowało dostarczanie świeżych owoców do biur. Ale to samo o swojej firmie mówi Aleksandra Ośko, założycielka Take a Fruit. Kto więc pierwszy wszedł na rynek? Jak się zaczęła historia Dailyfruits?

TF zaczęli w Warszawie pod koniec 2011 roku, my już od kilku miesięcy działaliśmy w Krakowie na początku pod sztandarem inkubatora przedsiębiorczości a po 3 miesiącach już mieliśmy własną działalność. Pierwszą sprzedaż zrobiliśmy już w lutym 2011 roku.

Bartosz Krudysz, CEO Dailyfruits: Zaczynaliśmy we dwóch, skupiając się na rynku krakowskim, bo z firmą stamtąd byliśmy związani zawodowo. Mieliśmy za sobą doświadczenia handlowe zdobyte w średniej wielkości firmie, dostrzegliśmy niszę rynkową związaną z brakiem możliwości zjedzenia w miejscu pracy zdrowej i sycącej przekąski i trochę intuicyjnie podjęliśmy wyzwanie.

Jacek Kwiecień: Zainwestowaliśmy w wynajem magazynu i zakup używanego auta dostawczego i zaczęliśmy pozyskiwać pierwszych klientów. Przede wszystkim koncentrowaliśmy się na firmach, które dbają o markę pracodawcy i chcąc utrzymać najbardziej wartościowych pracowników muszą podnieść standard biur. Po 2-3 miesiącach mieliśmy już 10 klientów, natomiast prawdziwym przełomem okazała się decyzja o przeprowadzce do Warszawy i obsłudze firm znajdujących się na terenie całej Polski.

Nim założyliście Panowie firmę, zdobyliście doświadczenie w sprzedaży. A skąd wiedza na temat jabłek?

Bartosz Krudysz: Wiedzieliśmy jak sprzedawać, ale całej reszty musieliśmy się nauczyć. Testowaliśmy różne odmiany jabłek, sprawdzaliśmy które najbardziej smakują klientom, jaka powinna być ich wielkość. Dużo nauczyliśmy się o samych metodach uprawy oraz o sposobach przechowywania. Należy pamiętać że w naszej ofercie znajdują się nie tylko jabłka, ale praktycznie wszystkie owoce dostępne na polskim rynku.

Gdy czytam o Dailyfruits wszędzie napotykam się na taki slogan: “Firma promuje zdrowy styl życia i wspiera klientów w zmianie nawyków żywieniowych pracowników oraz budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawców”. Rozumiem, że sprzedaż owoców służy jedynie wsparciu tych szczytnych działań? Czy może jednak jest tak, że najlepszy biznes robi się odczytując bądź kreując potrzeby klienta?

Jacek Kwiecień: W 2010 roku nikt w Polsce nie wyobrażał sobie, że pracodawca może zapewniać owoce swoim pracownikom, szczególnie że było to 2 lata po kryzysie. W tym czasie zarządy firm koncentrowały się na optymalizacji procesów a nie na poszerzaniu pakietu benefitów.

My wierzyliśmy, że jest potencjał w rynku i sytuacja powinna się odwrócić w międzyczasie wykonaliśmy tysiące telefonów i setki spotkań. Przełom przyszedł w 2015 roku, kiedy zaczęliśmy mieć do czynienia z rynkiem pracownika.

Bartosz Krudysz: Sprzedaż owoców, czy szerzej – zdrowych przekąsek, bo w swojej stale poszerzanej ofercie mamy prócz owoców warzywa, bakalie, jogurty czy świeżo wyciskane soki, jest jednym z elementów świadczących o tym, że pracodawca przywiązuje wagę zarówno do swojego wizerunku, jak i podejmuje działania na rzecz zdrowia swoich pracowników. Interes jest obopólny – dobry wizerunek przekłada się na zainteresowanie najbardziej pożądanych kandydatów, zaś pracownicy spożywający zdrowe produkty są mniej podatni na absencje chorobowe, co wprost przekłada się na ich efektywność.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.