Czas na budowanie marek warzyw i owoców na polskim rynku

Autor: PM, www.sadyogrody.pl 22 czerwca 2017 09:24

Czas na budowanie marek warzyw i owoców na polskim rynku Jabłka marki Melinda; fot. Flickr.com

- Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną wśród konsumentów markę owoców czy warzyw, może bardzo wiele zyskać - mówi Jakub Bierzyński, prezes zarządu domu mediowego OMD.

Firmy specjalizujące się w produkcji sera i wędlin mają swoje marki, natomiast ta kwestia kuleje w przypadku owoców i warzyw.

- Warzywa i owoce mają kilka cech, które wyróżniają je na plus na tle innych kategorii. Jest to chociażby obietnica zdrowej żywności, co w dobie trendów prozdrowotnych jest bardzo istotne. Co więcej, na korzyść owoców przemawia także to, że np. poszczególne gatunki  jabłek różnią się od siebie wyglądem i smakiem, a plasterki szynki czy sera już niekoniecznie - tłumaczy Jakub Bierzyński.

Jego zdaniem, można zbudować bardzo istotne wartości dla konsumentów owoców i warzyw tak, aby nie wybierali ich tylko ze względu na cenę. - Ktoś kiedyś stworzył marki wód butelkowanych czy mleka, czyli produktów które się prawie całkowicie generyczne, więc dlaczego nie miałyby powstać brandy tych przykładowych jabłek – o różnych barwach, gatunkach, kształtach czy miejscu pochodzenia - dodaje prezes OMD.

Jak podkreśla ekspert, jabłka można sprzedać po wysokich cenach, tylko trzeba wiedzieć jak. - Włosi z Południowego Tyrolu sprzedają pięknie zapakowane owoce Melinda z oznaczeniami producenta – trzy razy drożej niż te nieoznakowane. Zbudowanie marki dla warzyw i owoców ma gigantyczny potencjał na polskich rynku, ponieważ takiej marki w ogóle nie ma, a konsumenci mają potrzebę znajomości marki. Marka to pewnik jakości - mówi Bierzyński.

Jednak przyznaje, że producenci specjalizujący się w owocach i warzywach muszą też zadbać o bardzo dobrą dystrybucję. Wówczas będą mieć szansę wyegzekwować odpowiednie warunki dla siebie w handlu na tle konkurencji.

- Przełomem dla tego rynku było embargo rosyjskie i konieczność otwarcia się na nowe rynki, ale także na przetwórstwo (np. tłocznie). To powinno także spowodować, że rozdrobnienie rynku będzie coraz mniejsze, producenci i grupy producentów się dogadają i skonsolidują i zacząć wspólnie myśleć o marketingu i budowaniu marek - podsumowuje Jakub Bierzyński.

- Ten kto pierwszy zbuduje rozpoznawalną wśród konsumentów markę owoców czy warzyw, może bardzo wiele zyskać - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI