Ceny jabłek 2017: Ciągły trend zwyżkowy nie jest za bardzo realny

Autor: freshplaza.com / www.sadyogrody.pl 11 września 2017 08:09

Ceny jabłek 2017: Ciągły trend zwyżkowy nie jest za bardzo realny

Ogólnoeuropejski spadek produkcji jabłek nie pozostaje bez wpływu na ceny. Jak powiedział Marek Marzec z firmy Ewa-Bis w rozmowie z serwisem freshplaza.com, ceny w końcu sierpnia wahały się w granicach o 20-45 proc. wyższych niż w zeszłym roku, jednak nie jest za bardzo realny ciągły trend zwyżkowy w miarę upływu sezonu, tym bardziej, że na początku tej kampanii wystartowały z naprawdę bardzo wysokiego poziomu, podczas gdy teraz jest już o kilkadziesiąt groszy taniej.

Niektórzy eksperci podają, że zbiory jabłek w Polsce będą o 20 proc. niższe niż w ubiegłym roku, zaś pesymiści mówią o spadku o 25 proc. - W przypadku odmian Gala i Szampion (mniej wrażliwych na mróz) szkód będzie nieco mniej niż u pozostałych odmian - powiedział serwisowi freshplaza.com Marek Marzec.

Dla Gali straty oszacowano wstępnie na 6 proc., dla Glostera i Golden Deliciousa na 11 proc., a dla Szampiona - na 20 proc. Największe straty szacowane są dla odmiany Red Delicious - aż -50 proc., Elstar -50 proc., Jonagold -46 proc., Idared -43 proc., Red Jonaprince -29 proc. i Jonagored - 29 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.