Barierą bio-rozwoju w Polsce jest smaczna żywność konwencjonalna

Autor: www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy 22 września 2016 09:45

Barierą bio-rozwoju w Polsce jest smaczna żywność konwencjonalna Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet/ fot. Żelazna Studio

- Największym zadaniem producentów ekologicznej żywności jest uświadomienie konsumentom, że zielony listek na produktach bio to nie jest coś, co można kupić za parę tysięcy złotych i używać na produktach, tylko że logo rolnictwa ekologicznego wiąże się z zupełnie innym systemem rolnictwa i że jest to odrębna gałąź gospodarki; odrębna od produkcja żywności konwencjonalnej - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl i www.sadyogrody.pl Sylwester Strużyna, prezes zarządu Bio Planet.

- Nadal ogrom konsumentów nie ma wiedzy na temat bio certyfikatu i zakłada, że jest to jedna wielka mistyfikacja. Naszą misją jest uświadomienie konsumentom, że jednostki certyfikujące żywność ekologiczne są wiarygodne. Polacy są wyjątkowo odporni na wszelkie działania reklamowe, więc przed nami długa droga - dodaje  Sylwester Strużyna.

Jego zdaniem w Polsce barierą rozwoju rynku ekologicznej paradoksalnie jest to, że żywność konwencjonalna jest smaczna. - W USA oraz w krajach Europy Zachodniej w pewnym momencie żywność konwencjonalna stała się tak bardzo przetworzona i bez smaku, że różnice w smaku były diametralne. Stąd w Polsce dłuższa droga do edukacji społeczeństwa - twierdzi prezes Bio Planet.

Jak Bio Planet zamierza budować świadomość eko-konsumentów?

- Byliśmy jednym z inicjatorów założenia Polskiej Izby Żywności Ekologicznej. Prace związane z jej uruchomieniem trwały kilka lat. Udało się nam zebrać ponad 100 podmiotów gospodarczych związanych z żywnością ekologiczną. Izba jest na etapie rejestracji. Głównym i podstawowym celem izby będzie promowanie certyfikowanej żywności ekologicznej w Polsce - dodaje.

Sylwester Strużyna jest zdania, że popularność żywności ekologicznej w Polsce to trend, a nie moda.

- To światowy trend, który wyszedł ze Stanów Zjednoczonych, gdzie ludzie są świadomi tego, że są dwa odrębne systemy rolnictwa i duże różnice miedzy tą żywnością.  Oczywiście w ramach tego trendu są pewne mody na konkretne produkty, które trwają z reguły 2-3 lata. Jednak patrząc na rozwój światowego rynku bio jestem przekonany, że nie jest to przejściowa moda – w końcu w krajach Europy Zachodniej i w USA trend ten trwa już ponad 20 lat - podkreśla.

Spółka Bio Planet wypracowała w I półroczu 2016 r. 56,4 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,43 mln zł zysku netto. Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 40,8 mln zł i 1,6 mln zł.

Bio Planet konfekcjonuje i dystrybuuje na terenie całej Polski spożywcze produkty ekologiczne. Spółka prowadzi sprzedaż także na rynkach zagranicznych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM