Wiceprezes Polwaxu: Kluczem do sukcesu jest konsekwentnie realizowana strategia

Autor: Krystyna Zagórska/www.sadyogrody.pl 10 lipca 2016 13:13

Wiceprezes Polwaxu: Kluczem do sukcesu jest konsekwentnie realizowana strategia Jacek Stelmach, Wiceprezes Zarządu Spółki Polwax S.A./ Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- Rynek agro jest bardzo trudny i wymagający, lecz nie dotyczy to jedynie tego segmentu. Generalnie warunki prowadzenia biznesu w dzisiejszych czasach nie są łatwe. Natomiast kluczem do sukcesu jest konsekwentnie realizowana strategia – mówi w wywiadzie dla serwisu www.sadyogrody.pl Jacek Stelmach, Wiceprezes Zarządu Spółki Polwax S.A.

- Konstruując strategię firmy, braliśmy pod uwagę różne zagrożenia, które mogą wystąpić w jednym lub kilku obszarach. Na bieżąco dopasowujemy nasze portfolio, aby ograniczyć ryzyko dekoniunktury. Przypomnę, że jej najważniejszym elementem jest zwiększenie w strukturze przychodów spółki udziału segmentu wyrobów dla przemysłu, docelowo z dzisiejszych 18 proc. do ponad 50 proc. Przez pojęcie „przemysł” rozumiemy również branżę rolniczą (nawozy sztuczne czy inne obszary). Nie bez przyczyny mówi się, że z biznesem jest jak z pogodą: czasem słońce, czasem deszcz. Dobrze „skrojona” strategia pozwala na spokojne funkcjonowanie i rozwój, nawet wtedy, gdy w części obszarów biznesowych chwilowo mamy dekoniunkturę – mówi wiceprezes Spółki.

Jak zaznacza Jacek Stelmach, od wielu lat spółka Polwax SA. jest obecna na rynkach zagranicznych. - Co więcej, nasza firma na tych rynkach funkcjonuje zarówno jako dostawca produktów finalnych, jak i półproduktów. Choć szczegóły kontraktów objęte są tajemnicą, jest bardzo prawdopodobne, że już kupując ubiegłoroczne beaujolais nouveau część z czytelników pośrednio zetknęła się z naszymi woskami do sadzonek. Wśród naszych odbiorców są zarówno francuscy, jak i włoscy winiarze – podkreśla.

- Działamy w tak wielu branżach i obszarach rynkowych, że są wśród nich bardziej i mniej rentowne. To się dość szybko zmienia. Jednym z atutów wyróżniających nas na tle zarówno krajowej, jak i zagranicznej konkurencji jest możliwość dynamicznego dostosowywania się do zmieniających się warunków makroekonomicznych. A więc oferowania produktów „dopasowywanych” do konkretnych wymagań danego odbiorcy. Bieżące analizowanie najważniejszych dla nas grup odbiorców pozwala na efektywne wykorzystywanie naszego potencjału produkcyjnego – tłumaczy Jacek Stelmach.

Obecnie najważniejszym zadaniem stojącym przed Spółką Polwax SA.  jest realizacja programu „Future”, czyli rozpoczęcie budowy nowoczesnej instalacji odolejania gaczy parafinowych w Czechowicach-Dziedzicach. - Kilka tygodni temu staliśmy się właścicielami terenu, na którym jesienią ruszą prace budowlane. Zgodnie z przyjętym harmonogramem zakładamy, że pierwsze komercyjne produkty z instalacji będą dostępne dla naszych odbiorców w II kwartale 2019 r. Uruchomienie tej instalacji da nam dodatkowe 30 tys. ton mocy produkcyjnych rocznie. Z tym że – co trzeba podkreślić – część nowych produktów wymagać będzie dalszego przetwarzania przy wykorzystaniu istniejących instalacji, dlatego realnie należy szacować przyrost zdolności produkcyjnych o ok. 15-20 tys. ton – mówi wiceprezes Polwaxu.

Jak dodaje Jacek Stelmach, część z nich będzie przeznaczona dla odbiorców z rynku agro. - Ale choćby z racji tego, że konkurencja bacznie nas obserwuje, będziemy powściągliwie informować o szczegółowym wykorzystaniu oczekiwanego strumienia produktowego – komentuje.

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI