Wiceprezes Polwaxu: Kluczem do sukcesu jest konsekwentnie realizowana strategia

Autor: Krystyna Zagórska/www.sadyogrody.pl 10 lipca 2016 13:13

Wiceprezes Polwaxu: Kluczem do sukcesu jest konsekwentnie realizowana strategia Jacek Stelmach, Wiceprezes Zarządu Spółki Polwax S.A./ Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

- Rynek agro jest bardzo trudny i wymagający, lecz nie dotyczy to jedynie tego segmentu. Generalnie warunki prowadzenia biznesu w dzisiejszych czasach nie są łatwe. Natomiast kluczem do sukcesu jest konsekwentnie realizowana strategia – mówi w wywiadzie dla serwisu www.sadyogrody.pl Jacek Stelmach, Wiceprezes Zarządu Spółki Polwax S.A.

- Konstruując strategię firmy, braliśmy pod uwagę różne zagrożenia, które mogą wystąpić w jednym lub kilku obszarach. Na bieżąco dopasowujemy nasze portfolio, aby ograniczyć ryzyko dekoniunktury. Przypomnę, że jej najważniejszym elementem jest zwiększenie w strukturze przychodów spółki udziału segmentu wyrobów dla przemysłu, docelowo z dzisiejszych 18 proc. do ponad 50 proc. Przez pojęcie „przemysł” rozumiemy również branżę rolniczą (nawozy sztuczne czy inne obszary). Nie bez przyczyny mówi się, że z biznesem jest jak z pogodą: czasem słońce, czasem deszcz. Dobrze „skrojona” strategia pozwala na spokojne funkcjonowanie i rozwój, nawet wtedy, gdy w części obszarów biznesowych chwilowo mamy dekoniunkturę – mówi wiceprezes Spółki.

Jak zaznacza Jacek Stelmach, od wielu lat spółka Polwax SA. jest obecna na rynkach zagranicznych. - Co więcej, nasza firma na tych rynkach funkcjonuje zarówno jako dostawca produktów finalnych, jak i półproduktów. Choć szczegóły kontraktów objęte są tajemnicą, jest bardzo prawdopodobne, że już kupując ubiegłoroczne beaujolais nouveau część z czytelników pośrednio zetknęła się z naszymi woskami do sadzonek. Wśród naszych odbiorców są zarówno francuscy, jak i włoscy winiarze – podkreśla.

- Działamy w tak wielu branżach i obszarach rynkowych, że są wśród nich bardziej i mniej rentowne. To się dość szybko zmienia. Jednym z atutów wyróżniających nas na tle zarówno krajowej, jak i zagranicznej konkurencji jest możliwość dynamicznego dostosowywania się do zmieniających się warunków makroekonomicznych. A więc oferowania produktów „dopasowywanych” do konkretnych wymagań danego odbiorcy. Bieżące analizowanie najważniejszych dla nas grup odbiorców pozwala na efektywne wykorzystywanie naszego potencjału produkcyjnego – tłumaczy Jacek Stelmach.

Obecnie najważniejszym zadaniem stojącym przed Spółką Polwax SA.  jest realizacja programu „Future”, czyli rozpoczęcie budowy nowoczesnej instalacji odolejania gaczy parafinowych w Czechowicach-Dziedzicach. - Kilka tygodni temu staliśmy się właścicielami terenu, na którym jesienią ruszą prace budowlane. Zgodnie z przyjętym harmonogramem zakładamy, że pierwsze komercyjne produkty z instalacji będą dostępne dla naszych odbiorców w II kwartale 2019 r. Uruchomienie tej instalacji da nam dodatkowe 30 tys. ton mocy produkcyjnych rocznie. Z tym że – co trzeba podkreślić – część nowych produktów wymagać będzie dalszego przetwarzania przy wykorzystaniu istniejących instalacji, dlatego realnie należy szacować przyrost zdolności produkcyjnych o ok. 15-20 tys. ton – mówi wiceprezes Polwaxu.

Jak dodaje Jacek Stelmach, część z nich będzie przeznaczona dla odbiorców z rynku agro. - Ale choćby z racji tego, że konkurencja bacznie nas obserwuje, będziemy powściągliwie informować o szczegółowym wykorzystaniu oczekiwanego strumienia produktowego – komentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.