W handlu maszynami 2014 r. był słabszy od poprzedniego

$data.author.description Autor: www.farmer.pl 11 stycznia 2015 13:15

W 2014 r. zarejestrowano 14172 nowe ciągniki rolnicze. To o ponad 5 proc. mniej niż przed rokiem. Najlepszymi miesiącami okazały się marzec i grudzień - informuje www.farmer.pl.

Rok 2014, nie odbiegał znacząco od poprzedniego. Co prawda, sprzedaż nieznacznie spadła jednak udało się przekroczyć próg 14 tys. sztuk, który przyjmuje się za optymalny dla polskiego rynku - podaje agencja Martin & Jacob, monitorująca rynek rolniczy.Najwięcej maszyn sprzedano w marcu. Wtedy to zarejestrowano 1602 nowe ciągniki. Drugi pod tym względem był grudzień (1218 maszyn), najgorszym zaś listopad - 746 sztuk.

- Od rekordowego 2012 roku sprzedaż sukcesywnie spada. Jest to oczywiście związane z wyczerpywaniem się unijnych środków - komentuje Mariusz Chrobot, z firmy Martin & Jacob.

- Co prawda rezerwa w wysokości 1 mld zł pozwoliła jeszcze funkcjonować rynkowi na zbliżonym do ubiegłorocznego poziomie, jednak rolnicy przyzwyczaili się już do zakupów z unijnym dofinansowaniem i wolą zaczekać na kolejne rozdanie niż inwestować z własnych środków. Ci, którzy tak postąpili mogą na tym zyskać, ponieważ rok 2015 jest rokiem wyborczym, a jak wiadomo w takim czasie łatwo o cuda. Już teraz okazuje się, że w ramach starego PROW na lata 207-2013, do rozliczenia pozostaje jeszcze ok. 10 mld. złotych. Jeśli faktycznie uda się wypuścić te pieniądze - lub ich część - w rynek, możemy być świadkami kolejnego dynamicznego ożywienia sprzedaży ciągników i maszyn rolniczych - uważa Mariusz Chrobot.

W ostatnim miesiącu roku zarejestrowano 1218 nowych ciągników rolniczych, czyli o 63 proc. więcej niż w listopadzie i 11 proc. mniej niż w grudniu 2013 roku.

- Jak zwykle bywa, sprzedaż w grudniu była zdecydowanie wyższa niż przed miesiącem. Najwięcej zyskały firmy, które wprowadziły do swych działań proaktywną politykę marketingową i wykorzystały szansę sprzedażową jaka pojawia się w końcu roku. Szczególnie mocno widać to na przykładzie Zetora, który dzięki dobrze dobranym promocjom, był w stanie osiągnąć doskonały wynik - dodaje Chrobot.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.