Tańsze sposoby na wózki widłowe dla sadowników?

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 01 sierpnia 2017 13:16

Tańsze sposoby na wózki widłowe dla sadowników? fot. materiały prasowe

- Choć w tym roku przymrozki postawiły pod znakiem zapytania wielkość zbiorów w polskich sadach, długofalowe prognozy przewidują, że będziemy umacniać naszą dominującą pozycję eksportera jabłek – nie tylko w Europie, ale i na świecie. Jak skorzystać na tym trendzie i zwiększać swoje zyski przez obniżenie kosztów transportu owoców?

W ciągu ostatnich 10 sezonów produkcja jabłek w Polsce zwiększyła się niemal trzykrotnie i według szacunków Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych wynosi 4 mln ton. Z 12 do 35% wzrósł udział naszego kraju w unijnym rynku. Komisja Europejska prognozuje, że w ciągu dekady jego całkowity wolumen sięgnie 13,5 mln ton (12,3 mln ton w 2016 r.), a Polska będzie główną przyczyną tych zwyżek.

- Rośnie także eksport poza Unię. W pierwszych trzech kwartałach bieżącego sezonu zwiększyła się ilość jabłek kupowanych przez odbiorców na Białorusi, w Kazachstanie i Serbii. Powoli rozwijane są także relacje z klientami w odległych krajach Azji i Afryki (Jordania, Chiny). I choć nie wróciliśmy jeszcze do poziomu sprzed wprowadzenia rosyjskiego embargo (eksport 1,12 mln ton w sezonie 2013/2014), a od sadowników płyną wieści o przewidywanym obniżeniu tegorocznych zbiorów wskutek wiosennych przymrozków, długofalowe prognozy są optymistyczne. Budowanie przewagi konkurencyjnej przez podmioty tego segmentu rynku powinno - obok maksymalizacji plonów z hektara – opierać się na minimalizowaniu kosztów funkcjonowania obsługi zbiorów i magazynowania owoców - informuje Still Polska.

Eksperci Still Polska przeanalizowali możliwości zaoszczędzenia na eksploatacji pojazdów transportowych dla sadowników o różnych potrzebach.

Ze względu na dużą sezonowość prac w sadownictwie, ze szczytem przypadającym na okres zbiorów, nie zawsze uzasadnione jest posiadanie wózków widłowych na własność. - Jako alternatywę, dostawcy polecają wynajem. Główną grupą docelową wynajmu krótkoterminowego są przedsiębiorstwa, w branżach których mamy do czynienia ze szczytami logistycznymi o dużym natężeniu - w tym także sadownictwo. Dzięki temu narzędziu mogą wzbogacić flotę o wózki w krytycznym terminie lub - w przypadku najmniejszych podmiotów - całkowicie wyeliminować konieczność posiadania własnych pojazdów – mówi Eliza Świętochowska, dyrektor działu wynajmu Still Polska. 

W przypadku sadowników obsługujących dostawy przez cały rok, coraz częściej stosowaną formą finansowania pojazdów jest wynajem długoterminowy z pełną obsługą serwisową. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI