Sondaż: Przy zakupie traktora liczy się moc jego silnika

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 06 sierpnia 2019 09:04

Sondaż: Przy zakupie traktora liczy się moc jego silnika fot. shutterstock

Najważniejszym parametrem technicznym przy zakupie nowego ciągnika jest moc jego silnika. Uważa tak 91,2 proc. rolników, którzy kupili nowy traktor. Polscy gospodarze dużą wagę przywiązują przed zakupem także do bezawaryjności ciągnika (54,7 proc. wskazań) oraz szybkiego dostępu do serwisu i części zamiennych (41,4 proc.). Nie zawsze są jednak z tego serwisu zadowoleni – wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie marki Kubota przez Martin & Jacob.

– Wybór odpowiedniej mocy ciągnika jest dla rolnika kluczowy, ponieważ wprost przekłada się na cenę maszyny. Nie ma na przykład konieczności inwestowania w maszynę o mocy powyżej 160 KM, jeśli gospodarstwo, w którym ciągnik rolniczy będzie pracował posiada około 50 ha, ale jest podzielone na kilka mniejszych pól – wyjaśnia Michał Poźniak, szef sprzedaży maszyn rolniczych Kubota.

Dla kupujących ważne są bezawaryjność i serwis

Ponad połowa badanych którzy kupili nowy ciągnik (54,7 proc.) zwracała przy jego wyborze uwagę na bezawaryjność. Niemal równie istotny (41,4 proc.) był dla nich szybki dostęp do serwisu i części zamiennych.

– Szybki dostęp do serwisu i części zamiennych sprzyja decyzji o wyborze nowego ciągnika rolniczego  – ocenia Michał Poźniak. – Polski farmer stawia jednak przede wszystkim na ciągnik o niskiej awaryjności. Ważna jest dla niego też oszczędna eksploatacja oraz prosta technologicznie konstrukcja, wagę do tych dwóch parametrów przykłada niemal 40 proc. badanych.

Pozostałe kluczowe parametry techniczne

Wśród parametrów technicznych analizowanych przy zakupie nowego traktora, badani wymieniają najczęściej przekładnię (64,6 proc.) i masę ciągnika (51,4 proc.). Istotne są także dla nich układ hydrauliczny i liczba zaworów (43,6 proc.), wymiary ciągnika (42,5 proc.) i TUZ (33,7 proc.). Stosunkowo rzadko analizowane przed zakupem są takie parametry jak układy hamulcowy i kierowniczy (obydwa niewiele ponad 13 proc. wskazań).

Rolnicy nie zawsze są zadowoleni z serwisów ASO

Ciągniki rolnicze nowej generacji wymagają specjalistycznej obsługi serwisowej. W wielu przypadkach  możliwe jest to wyłącznie w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) danej marki ciągników. Badani mają pod tym względem pewne zastrzeżenia. – 23,2 proc. rolników którzy kupili w Polsce nowy ciągnik uważa bowiem, że obsługa ze strony serwisów ASO jest zła bądź bardzo zła. Przeciwnego zdania (poziom obsługi w serwisach ASO jest dobry lub bardzo dobry) jest nieco mniej, bo 17,7 proc. respondentów, którzy kupili nowy ciągnik.    

Testy sprzętu i finansowanie fabryczne znaczą najwięcej

Za najskuteczniejsze działania promocyjne, rolnicy uważają testy sprzętu: testy ciągnika we własnym gospodarstwie (59,6 proc.) lub testy polowe (53,6 proc.). W trzeciej kolejności wymieniają też ułatwiające udźwignięcie takiej inwestycji, finansowanie fabryczne (45 proc. wskazań). Badani chętnie zapoznają się także z opiniami innych rolników, publikowanymi na internetowych forach rolniczych (42 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.