Sadowniczy New Holland T4 po modernizacji (zdjęcia)

Autor: Michał Gwara, www.sadyogrody.pl 25 stycznia 2017 14:11

Ciągnik New Holland T4 w wersjach V lub N to jeden z częściej spotykanych ciągników w polskich gospodarstwach sadowniczych. Producent zdecydował się wprowadzić zmodernizowaną wersję.

Jedną z ważniejszych zmian w ciągniku jest wprowadzenie nowej kabiny Blue Cab 4. Jest ona lepiej wyciszona od poprzedniej wersji. Ponadto zastosowano nowy system wentylacji i filtracji kabiny. Filtr jest homologowany zgodnie z normą EN 15695-2:2009, a cała kabina z normą ciśnieniową EN 15695-1:2009. W kabinie zastosowano opatentowany układ tzw. podwójnej filtracji. Działa on w ten sposób, że w dachu zamontowano 2 rodzaje filtrów kabinowych: kategorii 2 oraz 4. Podczas standardowej pracy działa układ filtracji poziomu 2, natomiast w razie potrzeby – np. podczas opryskiwania plantacji – operator może przełączyć układ na poziom 4. Dzięki temu wydłużona zostaje żywotność filtrów kabiny, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji ciągnika.

Kolejną poważną zmianą, jaką wprowadzono w zmodernizowanych ciągnikach są silniki. Dwie jednostki o pojemnościach 3,2 oraz 4,5 l zastąpiono silnikiem o pojemności 3,4 l. Jest to 4-cylindrowa turbodoładowana jednostka o zakresie mocy od 75 do 107 KM. Niestety nie będzie dostępna popularna wśród sadowników 65-konna wersja.

Nowością jest układ zasilania paliwem oparty na bezpośrednim wtrysku Common Rail, sterowanym elektronicznie. Dzięki temu możliwe stało się zastosowanie układu ESM (Engine Speed Management) odpowiedzialnego za utrzymanie stałej prędkości obrotowej silnika, bez względu na obciążenie. System pozwala na ustawienie dwóch różnych prędkości silnika i przełączanie się między nimi za pomocą prostego przełącznika.

Kwestie związane z oczyszczaniem spalin rozwiązano przez zastosowanie układu chłodzenia i recyrkulacji spalin (CEGR) oraz katalizatora utleniającego DOC. Taka konstrukcja eliminuje konieczność regeneracji czy wymiany filtrów oczyszczających. Zapewnia również kompaktową budowę całego systemu, co jest niezwykle ważne w budowie ciągników pracujących na ograniczonej przestrzeni.

Modernizacji uległ również przedni TUZ, którego udźwig zwiększono do 1970 kg. Ograniczono również straty w układzie napędowym przedniego WOM, co pozwoliło na wzrost uzyskiwanej mocy o 7% (do 93 KM w najmocniejszej wersji). Wzrostowi uległ również wydatek pompy hydrauliki zewnętrznej, wynoszący teraz 80 l/ min. W ciągniku powiększono także o 20 l pojemność zbiornika paliwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM