Prezes Ursusa: Chcemy osiągnąć pozycję lidera na rynku krajowym i zagranicznym

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 07 listopada 2015 11:18

Prezes Ursusa: Chcemy osiągnąć pozycję lidera na rynku krajowym i zagranicznym Karol Zarajczyk, prezes Ursusa/ fot. pr

- Zwiększenie udziałów w kraju jest jednym z kluczowych celów do osiągnięcia. Jednak, mimo iż Polska jest drugim co do wielkości rynkiem ciągnikowym, rynek krajowy jest zbyt mały, żeby Ursus wrócił do pierwszej ligi, jeśli chodzi o producentów ciągników. Bez ekspansji zagranicznej nasz projekt nie będzie możliwy – mówił Karol Zarajczyk, prezes Ursusa, podczas konferencji prasowej.

Ursus przede wszystkim stawia na rozwój w kraju. - Jest to istotny rynek, ponieważ duża konkurencja daje nam impuls do rozwoju. Kolejną istotną rzeczą jest pamięć rolników o tym, co Ursus zrobił dla polskiego rolnictwa – chcemy kontynuować tą tradycję. Te 700 tys. ciągników, starych Ursusów, które teraz jeżdżą po polach, zostaną wymieniona na nowe i chcemy zrobić wszystko, żeby te ciągniki zostały zastąpione nowymi Ursusami – dodał.

Jak zapewniał prezes Ursusa, obecnie firma stara się również odbudować rynki, na których kiedyś Ursus był dostępny. - Nasze możliwości kapitałowe i rozwojowe są ograniczone, ale to co robimy w Afryce pokazuje, że jesteśmy w stanie konkurować z firmami z Chin, Indii czy koncernami światowymi – mówił Karol Zarajczyk.

Dzięki rządowemu programowi "Poland Go Global" Ursus w 2013 r. podpisał kontrakt o wartości 90 mln dolarów z etiopską firmą Metec, w ramach którego w maju bieżącego roku w mieście Adama uruchomiona została montownia ciągników. W sierpniu tego roku Ursus podpisał umowę z firmą Etiopian Sugar Corporation na dostawę przyczep i części zamiennych o wartości 30,672 mln dolarów. 

Kolejna umowa w Afryce o wartości 55 mln dolarów została podpisana w październiku ze spółką National Service Sole (Suma JKT) na dostawę 2400 ciągników, oprzyrządowania i części zamiennych, a także wyposażenia hali montażowej i centrów serwisowych w Tanzanii. Ursus uczestniczy w kampanii na rzecz mechanizacji rolnictwa prowadzonej przez Unię Afrykańską. Firma prowadzi rozmowy w kilku krajach afrykańskich w tym Etiopii, Angoli, Tanzanii i Nigerii. 

- Naszą strategią jest przywrócenie świetności najstarszej marki i odbudowy tego, czego w Polsce brakuje. Spółka zakłada unowocześnienie i rozbudowę infrastruktury produkcyjnej, prowadzenie prac badawczo-rozwojowych oraz inwestowanie w kapitał ludzki. Chcemy wprowadzić nowe modele w segmencie ciągników i maszyn rolniczych, a także trolejbusów i autobusów sygnowanych marką Ursus – dodaje Zarajczyk.

Jak powiedział prezes Ursusa, firma jest w trakcie budowy własnej sieci dilerskiej. - Na wschodzie kraju sieć budowana w oparciu o spółkę Pol-Mot obejmować ma regiony: Podlaskie, Lubelskie, Kieleckie i Rzeszowskie. Dystrybucja w zachodniej części kraju poprzez Ursus-Zachód będzie odbywać się bezpośrednio z fabryk – skomentował Karol Zarajczyk. 

Ursus to w tej chwili trzy fabryki. Główny zakład znajduje się w Lublinie. Kolejny zakład co do wielkości jest w Dobrym Mieście i kolejny w Opalenicy pod Poznaniem. Ursus ma ponad 80 produktów w ofercie, z czego 19 to ciągniki, posiadające homologacje na rynku europejskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.