Prezes Ursusa: Chcemy osiągnąć pozycję lidera na rynku krajowym i zagranicznym

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 07 listopada 2015 11:18

Prezes Ursusa: Chcemy osiągnąć pozycję lidera na rynku krajowym i zagranicznym Karol Zarajczyk, prezes Ursusa/ fot. pr

- Zwiększenie udziałów w kraju jest jednym z kluczowych celów do osiągnięcia. Jednak, mimo iż Polska jest drugim co do wielkości rynkiem ciągnikowym, rynek krajowy jest zbyt mały, żeby Ursus wrócił do pierwszej ligi, jeśli chodzi o producentów ciągników. Bez ekspansji zagranicznej nasz projekt nie będzie możliwy – mówił Karol Zarajczyk, prezes Ursusa, podczas konferencji prasowej.

Ursus przede wszystkim stawia na rozwój w kraju. - Jest to istotny rynek, ponieważ duża konkurencja daje nam impuls do rozwoju. Kolejną istotną rzeczą jest pamięć rolników o tym, co Ursus zrobił dla polskiego rolnictwa – chcemy kontynuować tą tradycję. Te 700 tys. ciągników, starych Ursusów, które teraz jeżdżą po polach, zostaną wymieniona na nowe i chcemy zrobić wszystko, żeby te ciągniki zostały zastąpione nowymi Ursusami – dodał.

Jak zapewniał prezes Ursusa, obecnie firma stara się również odbudować rynki, na których kiedyś Ursus był dostępny. - Nasze możliwości kapitałowe i rozwojowe są ograniczone, ale to co robimy w Afryce pokazuje, że jesteśmy w stanie konkurować z firmami z Chin, Indii czy koncernami światowymi – mówił Karol Zarajczyk.

Dzięki rządowemu programowi "Poland Go Global" Ursus w 2013 r. podpisał kontrakt o wartości 90 mln dolarów z etiopską firmą Metec, w ramach którego w maju bieżącego roku w mieście Adama uruchomiona została montownia ciągników. W sierpniu tego roku Ursus podpisał umowę z firmą Etiopian Sugar Corporation na dostawę przyczep i części zamiennych o wartości 30,672 mln dolarów. 

Kolejna umowa w Afryce o wartości 55 mln dolarów została podpisana w październiku ze spółką National Service Sole (Suma JKT) na dostawę 2400 ciągników, oprzyrządowania i części zamiennych, a także wyposażenia hali montażowej i centrów serwisowych w Tanzanii. Ursus uczestniczy w kampanii na rzecz mechanizacji rolnictwa prowadzonej przez Unię Afrykańską. Firma prowadzi rozmowy w kilku krajach afrykańskich w tym Etiopii, Angoli, Tanzanii i Nigerii. 

- Naszą strategią jest przywrócenie świetności najstarszej marki i odbudowy tego, czego w Polsce brakuje. Spółka zakłada unowocześnienie i rozbudowę infrastruktury produkcyjnej, prowadzenie prac badawczo-rozwojowych oraz inwestowanie w kapitał ludzki. Chcemy wprowadzić nowe modele w segmencie ciągników i maszyn rolniczych, a także trolejbusów i autobusów sygnowanych marką Ursus – dodaje Zarajczyk.

Jak powiedział prezes Ursusa, firma jest w trakcie budowy własnej sieci dilerskiej. - Na wschodzie kraju sieć budowana w oparciu o spółkę Pol-Mot obejmować ma regiony: Podlaskie, Lubelskie, Kieleckie i Rzeszowskie. Dystrybucja w zachodniej części kraju poprzez Ursus-Zachód będzie odbywać się bezpośrednio z fabryk – skomentował Karol Zarajczyk. 

Ursus to w tej chwili trzy fabryki. Główny zakład znajduje się w Lublinie. Kolejny zakład co do wielkości jest w Dobrym Mieście i kolejny w Opalenicy pod Poznaniem. Ursus ma ponad 80 produktów w ofercie, z czego 19 to ciągniki, posiadające homologacje na rynku europejskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI