Nowa gama ciągników New Holland T4 F/N/V: cichsze, niskoemisyjne i jeszcze bardziej wydajne

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez New Holland 17 kwietnia 2018 09:17

Imponujący promień skrętu z przednią osią Super Steer™ · Szeroki wybór wydajnych przekładni · Zapewniający dużą przyczepność automatyczny układ napędu 4WD · Wydajny układ hydrauliczny wyposażony w dwie pompy · Bezpieczeństwo i najwyższa wszechstronność z ekskluzywnym systemem Blue Cab™4

Serię wąskich ciągników specjalistycznych T4F/N/V przeznaczona jest do prac w sadach, winnicach oraz do zastosowań specjalistycznych. Innowacyjne konstrukcje są efektem wieloletnich doświadczeń włoskich inżynierów opartych na bogatej i długoletniej tradycji produkcji sadowniczej i ogrodniczo-warzywniczej we Włoszech. Nowe traktory są rozwinięciem wzorcowej gamy specjalistycznych ciągników TN z której zaczerpnięto koncepcję konstrukcyjną. Podobnie jak poprzednia gama ustanawiają one standard innowacyjności nie spotykany wcześniej w wąskich traktorach.

Ciągniki T4 F/N/V są idealnymi pojazdami dla gospodarstw o zróżnicowanej wielkości i intensywności produkcji. Mogą one także wykonywać niestandardowe zadania. Producent położył duży nacisk na ich funkcjonalność a także bezpieczeństwo i komfort pracy operatora.

Seria T4 F/N/V obejmuje cztery modele o mocy 75, 86, 99 i 107 KM, które wyróżnia oryginalna stylistyka i ergonomiczna konstrukcja umożliwiająca pracę w wąskich rzędach. Modele V zostały zaprojektowane z myślą o pracy w winnicach, natomiast wersje F i N są przeznaczone do pracy w sadach i gospodarstwach warzywnych.

Moc czterech cylindrów zarządzana elektronicznie

Wszystkie modele wyposażono w czterocylindrowe silniki FPT Industrial F5C o pojemności 3,4 litra. Maksymalny moment obrotowy w tych turbodoładowanych jednostkach z systemem zasilania Common Rail jest osiągany już przy 1500 obr./min i dla modelu T4.110 wynosi aż 444 Nm. Zgodność z normą emisji spalin Tier 4A osiągnięto dzięki zastosowaniu zewnętrznego chłodzonego układu recyrkulacji spalin CEGR (ang. Cooled Exhaust Gas Recirculation) oraz drugiej generacji katalizatora utleniającego DOC (ang. Diesel Oxidation Catalyst). W konstrukcji silników zrezygnowano z filtra cząstek stałych (DPF), dzięki czemu układ emisji nie wymaga konserwacji.

Dużym walorem jednostek napędowych jest funkcja zarządzania prędkością obrotową (ESM- Engine Speed Management). Innowacyjny system reaguje na wahania obciążenia silnika, tak aby utrzymać pożądaną prędkość obrotową. Dzięki ESM operator może zaprogramować dwie prędkości obrotowe silnika (np. jedną do pracy w rzędzie, drugą do manewrowania na uwrociach), które są w prosty sposób przełączane. Rozwiązanie to szczególnie przydatne podczas wykonywania oprysku oferuje oszczędność paliwa i sprawniejszą pracę operatora.

Pojemny zbiornik paliwa może pomieścić aż do 99 litrów paliwa (modele T4F). Jest to wartość o 20 litrów większa niż w modelach wcześniejszej serii.

Szeroka gama przekładni

Dzięki modularnej konstrukcji producent może zamontować w ciągniku jedną z trzech dostępnych w ofercie przekładni: Shuttle CommandTM, Power Shuttle oraz Dual CommandTM. Pierwsza z nich to przekładnia w pełni mechaniczna, która oferuje 16 przełożeń do jazdy w obu kierunkach. W wersji z reduktorem biegów pełzających liczba przełożeń do jazdy przodem wzrasta do 28. W wariancie z przekładnią  Power Shuttle (16x16) zmiana kierunku jazdy może odbywać się bez użycia sprzęgła nożnego. Skrzynia Dual Command 32x16 lub 44x16 oferuje dwa półbiegi zmieniane pod obciążeniem. Może być ona dostępna z opcjonalnym sprzęgłem Power Clutch, które jest załączane przyciskiem na głównej dźwigni zmiany biegów. Wszystkie przekładnie pozwalają uzyskać prędkość w zakresie od 160 m/h (wersje z biegami pełzającymi) do 40 km/h.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM