Jak sprostać rosnącym wymaganiom rynku jabłek? (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl 14 stycznia 2018 12:45

Jak sprostać rosnącym wymaganiom rynku jabłek? (wideo) dr Kamil Jeziorek Syngenta Polska/ fot. PTWP

Temat pozostałości w jabłkach jest coraz szerzej podejmowany – zarówno przez producentów, jak i grupy producenckie i klientów. Na polskim rynku a nawet europejskim brakuje jabłek z obniżoną ilością substancji aktywnych – mówi serwisowi www.sadyogrody.pl dr Kamil Jeziorek z firmy Syngenta Polska.

- Firma Syngenta oferuje grupom producenckim program Fruit Quality Contract.
Projekt obejmuje w różnych krajach różne gatunki, ale skupia się na jednym –na ograniczaniu pozostałości pestycydów w owocach i warzywach – mówi dr Jeziorek.

- W Polsce jesteśmy skoncentrowani na jabłkach – dodaje.


- Jeżeli chcemy kierować jabłka na rynki zachodnie, np. do niemieckich supermarketów, to muszą spełniać wysokie normy, wyższe niż te które narzuca nam Unia Europejska – poniżej 4-5 substancji aktywnych w jabłku – zaznacza.

- Dobór preparatów w odpowiednich fazach fenologicznych jest kluczem. Po pierwsze, ten rok jest szczególny, ponieważ brakuje jabłek na rynkach zachodnich i rynku krajowym, więc mamy szanse, aby wykreować nasz produkt – mówi dr Kamil Jeziorek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.