AGCO, właściciel marek Fendt i Massey Ferguson, realizuje nową strategię dystrybucji



Farmer.pl - 13 września 2018 15:06


10 września w Warszawie odbyła się konferencja, podczas której przedstawiciele koncernu AGCO przedstawili założenia dalszego rozwoju na polskim, a także globalnym rynku.

AGCO prowadzi działalność w Polsce od ponad 20 lat, ale na początku ubiegłego roku doszło do bardzo istotnej zmiany, czyli zakończenia współpracy z firmą Korbanek, która zajmowała się na naszym rynku dystrybucją dwóch kluczowych dla koncernu marek Fendt i Massey Ferguson.

Dla polskiego zespołu AGCO był to okres dużych wyzwań – praktycznie od nowa trzeba było zorganizować sieć dilerską tych dwóch jakże wymagających marek. Nowe wyzwania objęły też dilerów Valtry. Grupa AGCO założyła w Polsce dwa osobne kanały dystrybucji z własnymi sieciami dilerskimi – jeden wspólny kanał dla marek Fendt i Valtra, obejmujący 90 proc. powierzchni kraju z 11 autoryzowanymi dystrybutorami, oraz drugi kanał dla produktów marki Massey Ferguson, obejmujący 74 proc. powierzchni z 12 autoryzowanymi dilerami.

W najbliższym czasie koncern planuje dalszy rozwój sieci dilerskiej i wspieranie dilerów w podnoszeniu jakości swoich usług poprzez specjalne programy wsparcia i szkoleń. W ramach koncernu działa też grupa AGCO Finance wspierająca zarówno klientów w zakupie maszyn, jak równię dilerów w finansowaniu stoków. 

- Planujemy również, na zasadzie obopólnej korzyści, wdrożyć nowe programy, aby wspomagać dalszy rozwój naszych dilerów oraz ulepszać jakoś usług i wydajność naszej sieci. Celem jest zagwarantowanie, aby nasi klienci mogli korzystać z usług najwyższej jakości  – powiedziała Maja Działoszyńska, manager działu ds. zarządzania dystrybucją w Polsce, członek zarządu AGCO Sp. z o.o.

W niedalekiej przyszłości koncern planuje przenieść swoją siedzibę główną w Polsce w rejon Poznania i założyć tam profesjonalne centrum szkoleniowe.

CZYTAJ WIĘCEJ NA PORTALU FARMER.PL.